Fönstren skiner blanka

Nu är det mulet och regnlikt. Men ibland är det så på morgonen men blir sen fint och soligt. Mina fönster blänker så fint efter Mattes behandling igår. Aldrig kan jag minnas att fönsterna blev så här fina när jag putsade dom. Matte har verkligen anlag för fönsterputsande. Nu har jag bara dammning och golven kvar så har jag städat fint.

Jag gjorde palt igår och det blev kvar så vi kan äta en måltid till. Uppstekt palt är ju nästan godare än nykokt. Vet inte om det blir i dag eller i morgon. Men satsar på i morgon, enkelt när jag kommer från träningen. Till lunch idag blir det sill och potatis med ägghalvor. Har redan kokat äggen. Till det kan man äta lingongrova, så är man extra nyttig.

Tvätt idag kl. 16. Då är det bortgjort också för denna vecka. På radion har jag norrbottens p4. Vad har hänt med denna kanal? Inget kul att lyssna på, nu när Lena Callne har försvunnit. Var är hon numera? Måste kolla upp det. Skriver nog ett mail ber dom höja nivån för underhållning. Killen som har hand ´om ett´, kan dom sätta på nåt annat. Nu menar jag morgonprogrammet.

Såg filmen på sexan igår kväll. "JohnQ" var en snyftig historia om en far som gör allt för sin dödssjuka son, så att han ska få ett nytt hjärta. Ikväll kanske jag ser "Efterlyst" eller "Fisher King" med Jeff Bridges och Robin Williams. Den senare på TV4 Film.

Nu är det tid att duscha. Sen kanske jag plockar fram dammsugaren. Jag hinner nog dammsuga före lunch.
                                         Hej då!
  

Kommentarer
Postat av: Annalena

Så snäll han är Matte som putsar fönsterna åt dig! :D

Jag måste verkligen putsa våra också!

Jag håller på och städar här, men fyy ad det är trist egentligen! Skönt när det är klart i och för sig. Palt är gott! Vi har nyligt ätit palt vi med. Hugo fick ju massor med potatis från skolan så idag blir det potatisgratäng och kassler eller något. Sen kar vi massor med Blå Kongo potatis och det vet jag inte vad man kan göra med den potatisen.. förslag? :D Jag har aldrig ens smakat den potatisen, vilken häftig färg!! Lila! :D



Hoppas allt är bra annars! Puss & Kram!!

2010-09-15 @ 11:24:12
URL: http://oka042.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0