Heja Långshyttan!

Då blev det ny månad, september. Det är bara ett par plusgrader nu i tidiga morgonen, men solen skiner. Det kan bli en lovande dag. Jag har verkligen längtat efter solen, för det var ju ett tag sen den lyste en hel dag. Kan bli idag.

Det ska tvättas i dag. Typiskt, när solen skiner. Men jag hinnner nog ut en sväng ändå. Kollade ut på balkongen nyss. Dom två lådorna med petunior och nejlikor, ser inget vidare ut, så där håller det på att vissna ihop. Men lådan med pelargoner är vackert och frodig. Stora blommor och mycket bladverk. Kanske jag satsar bara på pelargoner nästa år. Innanför fönstret står min vackra Venus bland blommorna.
   
                     
Nu kan ni skåda henne. Visst är hon vacker? Ni ser även fotoramen i porslin, som jag fyndade på Kupan för bara 5 kronor. Det är inte alltid man gör såna fynd. Tror inte såna ramar tillverkas längre. Inte vad jag vet i alla fall. 

Nu har jag ätit ciabatta med ost och druckit mitt kaffe. Känns må väl i hela kroppen. Åtminstone när jag sitter still. Fick två telefonsamtal i går kväll från barndomskamrater. Och båda från samma ort, Långshyttan. Är det ödet som spelar in? Det är då så roligt att höra av gamla vänner. Det bryter av mot den vanliga vardagen. Att få höra andra röster, med annorlunda dialekt och annorlunda prat. 

Det blev pasta kvar efter middagen i går. Då blir det ju enkelt med soppan idag (den som jag reklamerat för flera dagar). Bara sätta till lite grönsaker och kalvbuljong. Lätt som en plätt. Till middag kan det bli pytt. Skriver kan, eftersom jag inte bestämt mig än. Måste se vad jag har att sätta i pytten först. Ja dessa matbekymmer. Ju äldre jag blir, desto mer bekymmer med att variera matsedeln. Det känns då så. 

Såg "The mentalist" igår kväll samt "Kvalster". Den sistnämnda är precis så som jag kan tänka mig att det kan hända. Synd att det bara är ett avsnitt kvar. I kväll ser jag "Flamman och citronen" på ettan. En dansk serie om motståndsrörelsen under andra världskriget. Med Mads Mikkelsen, jättebra skådis. Se den vet ja! Sen måste jag se finalen med dansarna. Se vem som vinner av Lauren, Robert eller Kent. Vore ju skit om jag inte såg finalen när jag följt dom hela tiden. Har jag inte sett de ordinarie programmen, så har jag sett repriserna.
,
Fick röstkortet i går. Så nu är det bara att rösta. Det gör jag sista veckan, på kommunhuset. Dom sista gångerna då det varit val har jag förtidsröstat. Viktigt att rösta, tycker jag. Gillar inte soffliggare. Jag känner två soffliggare som bor i Luleå, numera på Björkskatan. Jag hoppas att dom röstar i år. Det finns inget man kan skylla på. Är man på resa inom landet , kan man poströsta. Jag har redan lagt mitt röstkort i väskan. Det är det enda man behöver, samt legitimation. Fatta det, ungar!

Tro det eller inte, solen har försvunnit! Håller tumarna att den kommer tillbaka. Det är inte direkt mulet, ser lite ljusblått i väster. Det får bli som det blir. Ha ni en bra dag! Hej då!  

 
                                     

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej Jane!

Jag hade -5 grader i morse i stugan som jag har ovanför Storforsen, bara fram med långkalsonger å vantar. :)

Kram Å

2010-09-01 @ 20:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0