Matematik, inget för Konsum

En ny dag, och utan sol ännu. 10 grader varmt är det, så då kan man säga att det är varmt. Igår blåste det verkligen. Tur att man är ganska tung, så man inte blåser bort. Gick bra på DS igår fastän jag hade ont i lederna. Armcyklade gjorde jag i 20 minuter och lite annat. Gjorde klart sidensjalarna, så jag kunde ta hem dom. Lennart bjöd på kanelbullar till eftermiddagskaffet. Det var ju kanelbullens dag. När jag kom hem gjorde jag köttfärssås och kokade makaroner.

Såg på TV en stund och löste ett korsord. Har inte så mycket kvar att sticka på dom röda. Får lägga på ett kol. Har också ändrat mig, vad gäller sockorna till Örebro. Skickar nog en sjal i stället för sockor. Hon har ju fått sockor redan, så det är kanske roligare med en sjal i siden. Hade tänkt sätta ut en bild på en sjal, men jag måste ändra storlek och det ids jag inte göra idag. 

Just nu diskuterar dom på Radio norrbotten om filmen Jägarna 2, den nya som spelas in i Överkalix. Dom undrar om de norrbottniska männen är som dom i Jägarna. Jag vet, efter att ha levt med en jägare. Men jag säger inget. Tyst som i graven.

Däremot kan jag säga annat. T ex Konsum som i söndags skyltade med "Frukt halva priset". Jag gick på det och köpte en korg med plommon. Dom skulle ha kostat ordinarie pris 19,90. Men jag fick betala 12,45 för dom. Undrar hur dom räknar på Konsum? Jag får i min matte, att halva priset är 9,95. Men dom kanske inte använder samma matte. Men ingenting kan förvåna längre. Konsum, medlemmarnas egen affär. Haa!

Ska ha en riktig vilodag idag. Till lunch gör jag bara grillkorv med bröd. Till middag tar jag fram grillad karré från frysen. Gör en gräddsås till den och potatismos. Får inte se de desperata husfruarna i kväll, då jag inte har femman längre. Får nöja mig med "Elvis i glada Hudik" och "Misstänkt vit man" på ettan.

Nu ska jag moppa av golvet och få bort alla smulor. Går man barfota, som jag, är det ganska irriterande med smulor på golvet. Stickar sen en stund och ser "Emmerdale". Beror på vädret om jag går ut nåt idag. Skulle vilja det, men det ser ut som om det ska bli regn. Men rätt vad det är så händer det. Att solen kommer fram vetja. 
Önskar er en skön dag. Vi hörs nog i morgon så hej då!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0