Leksandsknäcke

God morgon! Ser ut att bli en härlig dag. Solen tittar ner på min balkong redan. Tala om att jag blev snopen igår när det ringde på dörren, just när jag duschat. Utanför dörren stod Isabel, Alec och två hundar. Kul kändes det. Och dagen blev inte som alla andra dagar. För det första blev jag klippt. Så skönt! Sen fick jag massor med hjälp. Och Alec och jag spelade kort. Isabel hade med sig en kartong Leksandsknäcke, som en mycket god vän hade skickat från Dalarna till Luleå med sin son. Och jag som älskar detta knäckebröd.

Det blev tomt när dom farit hem på kvällen. Jag såg på TV en stund. "Här är ditt liv, med Marit Paulsson. Men jag har blivit så kvällstrött nu. Måste bero på att det är mörkt på kvällarna. Så det blev en tidig kväll för mig.

Idag ska jag göra en grönsakssoppa till lunch. Sen ska jag gå ut en stund. Får väl se om jag behöver nåt från affären. I morgon är det DS igen. Så det är lika bra att jag handlar i dag så jag slipper i morgon. Ikväll skulle jag ha velat se "Brothers & sisters" men den kanalen har jag inte längre, så jag får se på nåt annat. Kanske måste jag se filmen på TV4. Med all reklam, bläh! Ska också sticka på dom röda sockorna.

Såg på facebook att min äldste son har feber och ledvärk. Stackars han, det är inget kul minsann. Hoppas han kryar på sig snart. Bara nio dagar till Mattes födelsedag. I veckan ska jag gå till Konsum och köpa present. Det blir lakan, pås- och underlakan, och örngott. Hoppas han får sin nya säng snart.

Det blev inget melodikryss igår för mig igår. Jag tror inte att dom saknade mig i alla fall. Hade annat att göra när mina kära var här. Det lever jag på nån vecka. Hoppas dom kommer på Mattes födelsedag också.

Nu ska jag sticka en stund innan jag börjar med soppan. Ha en skön söndag  så hörs vi i morgon. Hej då!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Här är ditt liv är bra, men inte igår. :P

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-03 @ 18:34:48
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0