Rena Hollywood

Älvsbyn har blivit rena Hollywood. Igår var det filminspelning igen på Storgatan. Förra veckan var det Mikael Persbrant som filmades och igår Helena Bergström. Filmen dom medverkar i heter "Någon annanstans i Sverige". HB gestaltar en frisör i ett dåligt förhållande. Annars håller Persbrant på att träna upp sig för att spela Hamilton, agenten, i en annan film.

Varmgrader är det idag. Småregnigt är det också, istället för snö som dom sa det skulle bli. Inget vi kan göra nåt åt. Jag ska till fotvården idag. Äntligen vill jag säga. Det är över två månader sen sist. Väntar bara att naglarna ska komma ut ur skorna. Det gör ju ont när naglarna blir för långa. Och nu ska fotvården stänga för barnledighet. Det ska visst finnas en annan fotvårderska, men hon tar inte remisser. Då måste jag fara till Piteå eller Luleå. Ja min skapare vad allt ska bli svårt. 

Vad säger ni om en gryta. Man kan ha både nötkött, fläskkött eller köttfärs. Ta det som är billigast för den dagen. För 4 portioner 400 g kött. Man fräser köttärningarna i smör i en stekpanna. En gul lök i bitar tillsättes och 2 morötter tärnas och allt lägges i en gryta. Rör ned 1 burk skalade tomater, ca 1 dl vatten, en köttbuljongtärning. Krydda med salt och peppar. Hacka en paprika och tillsätt den. Låt allt puttra tills köttet är färdigt. Smaka av med oregano. Servera till valfri pasta och eventuellt creme fraiche. Smaklig måltid!

Jag stickar och stickar, men har ännu bara stickat 25 cm på fuskpolon. Har snart förbrukat l½ (l½ hekto) nystan. Ska enligt beskrivningen vara 55 cm när det är klart. Men jag tror att det blir för mycket för Tovas kropp. Hon är ju bara 10 år.

Såg då "Brottet" på TV igår kväll. Men nog börjas det bli segt efter 6 avsnitt, och det ska vara 10. Nästan för mycket tycker jag. Tror jag har upplösningen klar för det hela. Idag ser jag naturprogrammet med Martin på ettan och sen kanske jag ser slutet på Robinson. Så stickar jag förstås.

Nu ska jag in i duschen, den sköna. Blir det nån lunch idag med Matte. Ringer han inte så kommer han, ringer han så kommer han inte. Undrar om jag fattade rätt. Det märker jag klockan tolv. Han nu en bra dag så hörs vi i morgon (fredag igen). Hej då!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0