Stickpekfinger

Ja då är jag inne på bloggen igen, vanlig tid. Det är tre grader ute, men ser inte så härligt ut än. Men det kan bli som igår, sol och så. Vad jag ska göra idag har jag ingen aning om. Matte kommer till lunch och han ska få pastasoppa med hårt bröd. Har slut mjukt bröd och på affären är det bara gammelbröd idag. Men jag har Leksandsbröd och det är inte fy skam.

Jag har tvättid klockan 13 och sen måste jag till Ica och handla nåt till middag. Kanske till en kycklinggryta. En sån med skalade tomater och champinjoner. Länge sen jag gjorde en sån. Sen måste jag ha nåt till mat i morgon också.

Tyvärr fick SAIK däng i går mot Luleå. Det satt långt inne och blev efter förlängning. Men det är inget att deppa för, det är långt kvar av serien. Dom unga killarna i SAIK blir bara bättre och bättre, och får mer rutin var- eftersom. Heja SAIK!

Jag har ont i höger pekfinger. Gissa varför? Det är när jag har stickat mössan och hade så göra med att hålla kvar maskorna på strumpstickorna. Det blev så många maskor och jag fick sticka ganska hårt så inte maskorna ramlade av. Så då måste jag peta av maskorna med pekfingret. Därav det onda. Men det ger sig med tiden.

Ikväll är det inget på TV för mig. Skulle ha sett "Beck" om jag inte sett den förut. Tur att jag har hundraåringen på natthusbordet. Nu ska jag spela Hjärter några gånger och sen duscha. Skön söndag på er! Hej då! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0