Ingen snö, lite kallt och mycket sol

Vilket härligt väder vi fick igår. Lite kallt och mycket sol. Man blir på bra humör. Var ut en sväng och handlade lite på Ica. Kände inte att jag längtade in i värmen direkt. Men jag var tvungen att gå in och göra fläskpannkaka. Hann också sticka på Tovas mössa. Halva mössan är nu klar, resten kanske jag gör idag.

På kvällen såg jag lite på "Robinson" samtidigt som jag löste korsord i min nya Året Runt. Kollade lite på "Debatt" också. Där hade dom tagit upp skjutandet på invandrare i Malmö. Verkar inte klokt i mitt tycke, hur kan man bli så idiotisk att man bara skjuter folk. Rena vilda västern.

Nu ser jag att solen tittar fram och det är 6 minusgrader. Kanske tar mig en tur ut idag också. Matte kommer till lunch och får Öjebypizza med sallad. Till middag vet jag inte än vad det blir. Den delen av hjärnan har inte vaknat än.

Satte på spetsduken på matbordet igår. Tjusigt blev det. Mina tallriksunderlägg vet jag inte var dom är. Måste köpa nya, men var i denna by saluförs sådana. Kanske Öbergs (Två rum och kök) men då kostar dom väl skjortan. Får kolla runt lite. Konsum kan ju ha såna.

Ska nog gå på Kupan möbler idag och kolla vad dom har i bordväg. Har dom ett runt stabilt bord i min smak kanske jag köper det och lämnar mitt bord till dom. Har jag tur kanske jag får byta bord med dom. Nu tror jag inte det, men kanske!

Nu väntar duschen som vanligt. Jag tror det är Rod Stewart som sjunger La mere på radion nu. Det får bli ett hej då från mig.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0