Går på ett smulgolv

God morgon eller nu är det nästan förmiddag. Jag sov länge idag. Kroppen vet väl att jag ska stiga upp tidigt i morgon, så den vill förebygga. Ändå var jag inte uppe så sent igår. Såg först "Från Lark Rise till Candleford" på ettan. Sen slökollade jag på Roy Andersson i "Här är ditt liv"  och sen såg jag en ruskig film "Funny Games" på tvåan. Sängen var en skön avslutning på kvällen. Glömde nämna att SAIK vann över Linköping med 3-1. Skönt!

Hade tänkt att hälsa på en bekant i dag på eftermiddagen , men ser att jag måste städa lite, eller rättare sagt känner att jag måste göra det. Smuligt och dant är det. Jag får prioritera det  framför hälsa på. När man nu tänker på att jag inte kommer att få nåt gjort i morgon.

Till lunch gör jag soppa av nåt slag. Jag har vitlöksbröd i frysen som jag gör färdigt i ugnen till soppan. Till middag blir det kotletter. Matte jobbar så jag vet inte om han kommer på middag. Men kotletterna ska ju lagas i alla fall och ätas av mig om än inte Matte kommer.

Då går den dagen och i kväll blir det väl TV som vanligt med ett korsord. Packa badgrejorna till i morgon ska jag också göra. Kanske jag slår en signal till AL. Men jag drar mig för att ringa på kvällstid. Lätt att man stör i ett TV-program. Och det känns inte så kul. Får se hur jag gör. I alla fall ska ni ha en bra vilodag. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0