Maten har blivit dyrare

Idag är det -2 grader. Var till Konsum en sväng och handlade igår eftermiddag. Tyckte inte att jag handlade mycket men det gick på 700 kronor. Det är mycket som har blivit dyrare i höst. Bl a mjölk. Nu går det inte så mycket mjölk för mig, men kommer ihåg då ungarna bodde hemma. Då gick det över 12 liter på en helg. Hur många liter man än köpte så var mjölken slut måndag morgon. Ja herre min je.

Fredag igen och inget nytt under solen. Ska tvätta idag klockan ett. Får inte glömma det. Då blir jag utan kläder. Matte kommer på lunch idag. Jag gör en soppa, kanske sparris. Har ogräddade baguetter i frysen som jag gräddar. Om det blir nån middag med Matte vet jag inte än. Han kanske jobbar då.

Det har kommit några snökorn. Så pass så att det syns. På radion surrar dom om man tycker om, november eller inte. Det är väl inget att ta upp i radion. November finns i alla fall, vad man än tycker. Bara trettio dagar, och det vet man väl hur fort dom går.

Jag har snart stickat färdigt den första vanten. Och ändå har jag inte suttit så lång tid. Det går fort med lovikkagarn. I helgen ska dom bli klara. Nu när vinter är inne behöver man vantar.

Det blir väl TV ikväll, kanske Idol nu när jag inte har så mycket att välja på. Klockan 22 är det Spartacus på sexan. En serie om gladiatorer som jag brukar se. Efter det blir det sängen.

Nu är det tid för dusch. Nästan den bästa tiden på dagen. Ni löser väl melodikrysset i morgon? Efter det hörs vi. Ha nu en bra fredag, tänd ett ljus och minns dagar som varit. Hej då!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0