Anders braskar

Fortfarande kallt! Startade morgonen med -23 men nu är det -21. Hörde dock att morgondagen ska bli varmare. Kan behövas en dag över 10 tycker jag. Skulle behöva bära hem lite frukt och grönt. Det blev inte att jag gick till Ica igår. Tog två värktabletter och la mig en stund och läste innan jag skulle gå. Det blev så att jag somnade. Sov så skönt och vaknade först när Matte kom med maten. Så kan det bli när man stiger upp så tidigt på morgonen. Ingen fara direkt, jag går idag istället. Jag måste i alla fall ut med allehanda sopor.

 Hur kan man skriva en deckare och förvandla den till en krönika över tennisen. Jag är så less denna bok som jag läser nu. Tur att den snart är slut. Jag gör då ingen reklam för denna bok "Den vita döden" av Björn Hellberg. Så var det då sagt.

Hörde nyss en gammal låt på radion. Mikael Rickfors´s "Dancing on the edge of danger". Den låten är jättebra. Tror den finns på Spotify.
 
Måste ta fram dammsugaren och gå ikring med den efter det jag kommit hem. Väntar till dess för man drar ju in en massa grus och sand med rollatorn. Matte jobbar idag så det blir till att äta solo. Men det går bra för nån gång. Ganska skönt ändå att äta när man vill och är hungrig. Idag har jag mat att värma.

Om Anders braskar ska julen slaska. Eller var det tvärtom. I alla fall har Anders namnsdag idag och det braskar, så då kanske det blir varmt i jul, i alla fall varmare. Jag tänker då vi ska till Luleå, är det ju inte bra om det är för kallt.

Nu ska jag söka igen hyresvärdens epost adress. Ska påminna honom om att jag vill ha en annan lägenhet. Tror han är ganska glömsk av sig. Vill flytta innan sommaren. Han läser inte sin meil varje dag vet jag. Om jag meilar nu, kanske han läser det vid nyår.

Nej nu ska jag göra nåt annat. Skriver kanske i morgon. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0