Uttråkad

Sen blogg idag. -21 grader just nu här i byn. Ska skriva några rader innan jag börjar med middagen. Idag gör jag kyckling i ugn och till det ris, sås och sallad. Den vackra granen på torget är ståtlig. Den som väljer ut granar som ska stå på torget är verkligen duktig. Sen jag flyttade hit har jag sett så vackra granar. Täta och ståtliga och inget glest nånstans. Bra gjort!

Såg Idol igår kväll så jag ser På spåret reprisen 16.50 idag och sen ser jag Från Lark Price till Candleford 18.15, mitt i maten. Men det kan inte hjälpas jag vill inte missa det. Sen i kväll ser jag Petras (September) dag på fyran. Vad det nu heter. 

Vad mer göra. Sockorna till Alec är klara och ingen annan stickning har jag på gång. På eftermiddagen har jag läst i boken, tennismorden. Är helt uttråkad idag. Matte var snäll efter lunchen och var sällskaplig en stund. Ska jag skriva en bok kanske? Men jag har ju inget ordbehandlingsprogram. Ska visst finnas att ladda ner gratis på nätet. Får väl söka igen det och ladda på.

 Undrar vad jag ska skriva om. Då var det ett problem till. Jag har ju lite att berätta från mitt liv, men vet inte om folk skulle tåla att läsa om det. Ska jag dela in boken i kapitel om karlarna i mitt liv. Alla idioter som jag träffat, men då avslöjar jag ju mig som den största idioten av dom alla, som lagt ner tid på dom. Bättre att skriva om nåt annat kanske. Jag har ju ett manus i byrålådan om min pappa. Är meningen att mina barn ska kunna läsa det när dom blir intresserade,och det är  när dom blir äldre. Kanske jag gör detsamma om min mamma. Stockholmsbönan med dom snygga benen. Hon vann faktiskt en tävling om söders snyggaste ben i början på trettiotalet. Men först ladda ner ordbehandlingsprogrammet.

Nu ska jag sluta och dra mig till TV-n. Ha en bra dag i kylan. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0