Brrr kallt ute!

Jag slutar aldrig att reta mig på morgonprogrammet P4 norrbotten, och helst den manliga programledaren. Han som kommer från Öland har så många förutfattade synpunkter på folk från södra och mellersta Sverige. I går satt han och hånskrattade åt människor som inte kan köra bil i snöstorm och halka. Dom som drabbades av detta tror jag kan hålla sig för skratt. Flera långtradare som låg på sidan efter olyckor. Mest skrattade han åt att trafiksäkerhetsverket varnade folk för halkan och tyckte att dom skulle lämna bilen hemma. Själv tycker jag att programledaren ska stanna hemma.

Idag startade vi med -25 grader men nu har det blivit varmare, -21. Jag tror inte jag går ut idag. Ska ju vara solo vid maten idag och i morgon. Och mat har jag ju hemma så jag klarar mig. La mig redan vid 22-tiden igår. Jag var så trött, fastän jag sovit middag. Det är mörkret som gör mig trött. Tur att jag har bra sömn. Undrar vad jag ska hitta på att göra idag. Ska jag äntligen komma mig iväg till källarförrådet. Så tror jag att det blir. Drömde i natt att jag flyttade in i en annan lägenhet. Ska det vara en sanndröm måntro?

I kväll är det väl sista delen på "Brottet" och det måste jag ju se. Sen vet jag inte mer vad det är. Jag skulle vilja ha en symaskin nu. Har så mycket att sy och ska jag nu flytta in i ny lägenhet behöver jag sy saker. (?)

Igår vann SAIK med 5-1 över MODO. Bra grabbar! Enligt AB kommer dom att vinna serien. Så långt vill jag inte gå, men är glad över varje vinst. Ibra gjorde mål i går också med Milan. Duktig gosse! Slut på sporten för idag.

Nu blir det väl en dusch för mig. Tur att vattnet är varmt i denna kyla. Jag har så varmt och skönt här hemma. Inget drag kring fönstren här inte. Hoppas ni också har det bra. Hörs imorgon så hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0