Svensk palt idag

-16 grader och en ny morgon, tisdag. Somnade i går med tankarna på Martin Adler som blev skjuten i ryggen i Mogadishu för några år sen. Han var en svensk krigsreporter, kanske en av de bästa. Han var alltid där det hände, helt orädd och försökte gräva fram sanningen i alla krig. Han såg människan. Dom visade en dokumentär om honom igår kväll på fyran. Han efterlämnade fru och två små barn.

I dag mat med Matte. Kycklingsoppa till lunch och till middag palt. Var ut till Ica igår och handlade lite så idag blir jag inne. Har planerat det så, för ska jag nu göra palt så tar det ju sin lilla tid. Har snart klart sockorna till Alec. Igår slog jag in de julklappar som jag har. En liten pakethög har jag på fotpallen. Vilken dag ska jag ner till förrådet och hämta stjärnan? Kanske jag gör det idag. Skulle också behöva dammsuga så jag får bort smulor och grus på golvet. Gruset kommer från rollatorn. Kanske jag börjar lämna den utanför dörren. En del gör ju det, har jag sett.

I kväll ser jag nog "Veckans brott" på TV. Sen blir det nog boken och sängen. Nu väntar duschen på mig och skönt ska det bli. Ska bara stänga av norrbottensradion och sätta på svenska radion.
Idag hugger dom som bara den. Som om dom är bättre än andra. Bäst på allt är dom. Hualigen!!!!!!! Tacka vet jag vanliga svenskar.

Ha det bra nu, hörs i morgon. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0