Nu är det november

3 grader varmt och solen börjar smyga sig fram över horisonten. Det var inte länge det var vinter i Älvsbyn. Inåt landet är det vinter. Idag har jag en helledig dag. Matte for tidigt i morse till Luleå för jobb. Han är väl inte hemma förrän vid sjutiden i kväll. Då får han väl gå och lägga sig, eftersom han ska iväg vid fem i morgon bitti. Därför har jag en ledig dag, vad gäller matlagning och disk.

Har stickat klart fuskpolon nu. Stickade 35 cm  och inte 50 cm som det ska vara på en vuxen. Annars skulle det blivit för stort (tror jag). Får väl se när Tova dyker upp nästa gång. Vet inte när det blir. Vad ska jag sticka nu måntro. Det tål att tänka på. Skulle gärna sticka nån mer basker på strumpstickor. Men det var så göra med, när det blev så många maskor på varje sticka. Maskorna ville bara ramla av. Det blev att jag var tvungen att sticka så hårt, och då fick jag ont i pekfingret. Så nån basker blir det då inte, hur snygg den än blev. Ska se om jag hittar nåt annat mönster, gärna med rundsticka. Kanske jag kan börja med strumpstickor och sen flytta över det hela till en rundsticka. Kanske det går. I så fall blir det en basker. 

Nu ska jag nog dammsuga och vaska.  Efter det blir det duschen och Emmerdale. Tar en tur ut och då blir det också Ica. Ikväll ser jag sommarpratarna på TV. Även "Våra vänners liv" ser jag. Verkar vara en tappardag för mig. Jag tappar det mesta jag tar i. Vissa dagar är det så.

Hoppas i alla fall att ni får en härlig dag. Snart är det jul och efter det kommer våren. Jippi! Hej då!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0