Det bidde ingen duk, det bidde en kudde

Så var det då fredag igen. I den här takten, så är väl det snart vinter. Var ju ute i solen en stund i går. Och solen är fortfarande framme. Men det var ju ingen värme direkt. Man fick hålla sig i solen och i lä, för det blåste. När jag gått hem startade en s k fest på Storgatan. Det var också hästridning och kanotpaddling i parken. Där var också brandkåren och polisen som visade upp sig. Affärerna hade öppet på kvällen och hade specialerbjudanden. Sen var det också veteranfordons visning.

Själv var jag hemma och klippte till min duk. Jag har bestämt mig för en målad duk med spetskant. Av det vackra broderiet gör jag ett örngott. Det blir snyggast så. Ska försöka städa lite idag. Kan nog behövas. Ska byta i sängen också, eftersom jag ska tvätta i morgon så då passar det bra. Efter dusch, städning och lunch är jag ledig så då kanske jag lägger mig och läser fram till att jag ska göra middag. Eller hinner jag gå ut?

Hörde på radion att Sverige inte klarade sig till finalen i eurovisionsschlagern som hålls på lördag. Då kan jag ju säga, "vad var det jag sa"! Dålig låt, i mitt tycke. 

Till lunch i dag gör jag sparrissoppa med baguett. Till middag, det gamla vanliga köttfärssås och spagetti. Blir ofta köttfärsrätter när jag lagar mat. Köttfärs är enkelt att dryga ut med så det räcker till fler måltider. En kostnadsfråga också. 

Blir det nåt "Så ska det låta" i kväll? Mats Ronander är ju med och han är ju bra. Sen är det ju "Frost" på nian. Får känna efter ikväll hur jag vill och mår. Blir väl en ensamkväll som vanligt. Nu är jag så van att vara ensam, så jag tror det skulle bli jobbigt att ha nån här. Får väl börja prata för mig själv. Man får ju bäst svar då.

Nu ska ni ha det så bra i dag. I morgon är det ju melodikrysset, hoppas datorn funkar då. Nu ska jag stänga av den tills dess. Då kanske vi hörs i morgon. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0