Sommaren är här?

Vårvattnet flödar enligt nyheterna. Själv har jag inget problem med det, men tycker synd om dom som drabbas. Nu verkar det som om sommaren har kommit på allvar. I natt har det varit över 20 grader. Man kan säga att det var nära mellan kyla och värme detta år. I förra veckan gick jag med min tjockaste jacka och nu skulle jag helst vara utan kläder när jag går ut. Björkarna slog ut i förrgår. När det väl sätter igång så går det fort.

Var tidig idag och gick till Ica före åtta för att handla. Kom ihåg att köpa batteri till köksklockan. Man blir konstig om man inte har rätt tid på väggen. Sen när jag kom hem så gjorde jag kaffe och en lingongrova. Betalade två räkningar som skulle vara betalade nu, resten av räkningarna får vänta till i slutet på månaden. Detta är en månad då räkningarna klumpar ihop sig. Fick se Mattes elräkning för sista månaden. Han har större lägenhet än mig och nyttjar mer ström, pga TV-spel och mer TV-tittande. Ändå har han hälften av strömförbrukning än vad jag har. Han har en beräknad årsförbrukning på 1800 kwh och jag har över 3000. Jag börjar tro att jag betalar för nån annan i huset också. Har klagat till Vattenfall och hyresvärd men vad hjälper det. Dom skiter väl i det. Ska jag måsta flytta för att få mindre elräkning? Det kanske räcker med att byta lägenhet inom huset. 

I dag ska väl inget ända, Matte kommer inte på lunch men på middag. Tror jag tar fram kåldolmar från frysen och värmer upp samt kokar potatis till. Det blir middag. Har tänkt ringa till Isabel flera kvällar men glömmer det. Hon lägger sig väl så tidigt. Och jag kommer inte ihåg det förrän klockan är mycket över kväll. Vi har tänkt fara till dom på Alecs födelsedag nästa onsdag.

Ikväll vet jag inte om det blir nåt TV-tittande. Har köpt en ny Året Runt så det blir mycket korsord i kväll. Är det skönt väder kan jag sitta på balkongen med korsordet. Så spar jag ström också. När jag inte sätter på TV-n. Jag hoppas ni har varmt och skönt också. Det är precis lämpligt varmt här nu. Vi får höras i morgon så hej då! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0