Ingen bra balkongdag

Det var en riktig sommardag igår. Undrar hur det blir i dag? Det har regnat en skur tidigt på morgonen. Spännande att se hur vädret artar sig. Kunde inte njuta av min balkong riktigt i går, Det fina vädret lockade fram en massa dånande motorcyklar som var tvungna att passera här utanför upp och ner, upp och ner i oändlighet. Dom hade också sällskap av likaså dånande bilar. Det skulle burnas och spelas högt på stereon så man nästan blev knäpp. Är det åldern som tar ut sin rätt. Bara stänga balkongdörren. Tur att huset är välisolerat så jag slapp höra (o)ljudet när jag stängt dörren. Ska jag verkligen stå ut med detta ljud en hel sommar. Eller är det övergående.

Sen var det den där katten som var utestängd på balkongen mitt över gatan. Den började skrika före sex på morgonen och höll sen på hela dagen. Kanske den hade varit ute hela natten. Denna morgon är den fortfarande ute, men jag kan inte svära på att den har varit ute hela natten. Men hela gårdagen vet jag att den var ute. Och i denna ljudliga trafik.  Tycker dom ska göra sig av med katten i stället för att tvinga den att vara ute på balkongen. En del skulle inte få ha djur. Ibland har jag lust att ringa till polisen. Men jag måste ju bo kvar här, så jag kan ju tänka hur det skulle bli, invandrare som jag är.

Nej tacka vet jag radion att lyssna på. Just nu "Mannheimer & Tengby" på P4. Bra musik t ex. Sen är det också en massa svammel som t ex skvallerkollen, där man får höra en massa skvaller. Men det får man ta som det är. Ironiskt!

Skrev i går att jag hade köpt ljusblått garn. Trodde nog det också. Jag höll i ljusblått garn på affären , men i går när jag skulle börja sticka på dom nya sockorna får jag till min förskräckelse se att garnet var klarblått. Döm om min förvåning när jag ser att jag har köpt ett annat garn än vad jag skulle göra. Nu får det vara som det är, garnet är jättesnyggt om än inte ljusblått. Är detta också ålderns fel? Ska jag ställa mig i kö för en plats på Nyberga (äldreboende med plats för senila)? Vem vet hur det rör sig i hjärnan, brukar skryta om hur bra minne jag har. Det är ju bevisat att jag inte minns så bra ändå, men det är inget jag lider av och ingen annan heller.

Jocke var här en stund i går. Han var chaufför åt sin dotter och hennes kompisar som skulle shoppa. Och under tiden dom shoppade var han och hälsade på sin mamma. Matte var också här och vi hade en trevlig stund.

På TV såg jag "Lewis" som jag sa att jag skulle, plus en film "Monster". Den sistnämnda handlade om en prostituerad som dödade sina kunder.  Den hade fått fyra plus och spelades av Christina Ricci. Var väl så där enligt mitt tycke.

Kl 13 i dag ska jag tvätta och sen gå på Ica och köpa nån middagsmat. Innan dess ska jag duscha också och laga lunch. Skönt att gå ut nu när man inte behöver klä sig så mycket. Skorna på och sen ut!

Än är vädret inte så där soligt men acceptabelt. Det kanske blir lite lugnare med trafiken i dag då. Nu ska ni ha det skönt och en bra söndag. Jag måste köpa en ny bok, kom jag ihåg. Annars har jag ingenting att läsa och det är tråkigt. Men Ica har pocketböcker för 59 kronor. Provar där, har ju en kupong att betala med. Hej dä!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0