Blomvecka

God morgon alla! Nu blir jag glad när solen skiner på min balkong. Var bara 5 grader när jag steg upp och det är ju ingen värme direkt. Men sen tittade solen fram och då blev jag direkt på varmare humör. Har druckit kaffe och ätit en ostmacka. Så nu kan dagen börja. Ny vecka och inte vilken vecka som helst, utan blomvecka. Denna vecka ska jag köpa plantor och sätta på balkongen. Då kan sommarn börja. Ska också bära ner en stol som är början på trasig. Har även en svart plastsäck med förra sommarns blomjord som också ska ut. Sen är det bara att pyssla och göra fint på mitt uterum.

Läste ut boken i går och har börjat på en ny av samma författare "I det tysta". Den är säkert lika bra, börjar i alla fall spännande. Såg lite TV i går kväll men inget speciellt. Skulle i så fall vara "Brothers & Sisters". Började kolla på nationaldagsfirandet från Slottsskogen i Göteborg. Men det var inget för mig så jag slog över och såg animal planet innan jag la mig och läste.

Blir ensam till lunchen i dag och sen ska jag ut. Ska köpa lite jord och mjölk. Ska även på Kupan och se om muggarna är kvar. Även lämna lite böcker där. Måste kolla vad jag ska laga till middag i dag, har dåligt med fantasin numer vad gäller maten. För egen del kan jag äta vad som helst, men ändå. Tror inte Matte hänger på där.

Annars flyter livet på som vanligt. Tåget från Stockholm  och hit är ca 4 timmar försenat och somliga piloter strejkar. Alltså livet är som vanligt. T ex israeler får hålla på med sina terrorattacker. Inte så konstigt, regeringen i Israel består ju av fd terrorister. USA tillåter ju det så det är bara att terrorisera.

Ska bli skönt att duscha nu. Sen stickar jag en stund innan maten (kräm och mjölk kanske). Efter det blir det att gå ut och göra ärenden och kanske sitta i solen en stund innan matlagningen väntar. 

Efter middag och disk ska jag bara lata mig. Blir lite TV och sen läsning.

                                       ♥Hej då för i dag♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0