I väntan på melodikrysset

Har inte ätit frukost än, men jag ska sätta igång kaffet nu. Väntar på melodikrysset så jag hör nu "Ring så spelar vi". Man kan säga att det är varierande musik som spelas och det är ju bra. Tidigt i morse var det strålande sol men nu tror jag att det håller på att bli mulet. Mig gör det inget för jag ska inte ut nåt idag. Har lite problem med andningen så jag blåser i min flaska för att få mera fart på lungorna. Det brukar hjälpa. 

I går blev det tygmålning, så jag har den ena duken klar. Gör nog den andra i dag. Det tar ju sin lilla tid för det ska ju torka mellan färgerna. Sen ska det strykas med våt duk för att man ska kunna tvätta den. Men det är ju kärt besvär. Ska också tvätta i dag och det är mindre roligt, men nödvändigt. Så efter melodikrysset blir det dusch och sen tvättstugan. Är det varmt och skönt ute sätter jag mig utanför huset medan maskinerna tvättar. Det är ju inte så jobbigt, eller hur?

Vet inte om Matte kommer till lunch idag men till middagen kommer han. Jag förberedde köttet i går så det blir pasta med gorgonzolasås. Det är alltså strimlad ryggbiff med vitlök, grädde och gorgonzolaost. Sätter dit lite soya för färgens skull. Kokar pasta till så blir det jättegott. Matte älskar det, han åt det för första gången när han var i Riksgränsen på sportlov. När han kom hem därifrån sökte han igen receptet och gav åt mig. Så efter det hamnade det på min matsedel. Och i dag händer det.

På TV i går kväll såg jag friidrotten och sen en film på TV 4+ som heter "Insider". Huvudrollerna spelades av Al Pacino och Russel Crowe. Bra stundvis men ibland trög. Handlade om en kille som vittnade mot ett tobaksbolag och blev intervjuad av "60 minutes". Det var en sann historia.  I kväll ser jag "Lewis" på nian.

Nu tittar solen fram igen. Blir nog att sola lite då. Nu ska jag plocka fram melodikrysset på datorn så vi får bryta här. Ha en bra lördag så hörs vi i morgon! Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0