Oroar mig för intyget

Rantardag blir det idag. Vårdcentralen efter lunch och därefter biblioteket samt fotvården. Tar Ica på hemvägen där jag ska handla bl a mjölk. Eller ska jag ta Konsum för att se om dom har en billig köksklocka. Jag blir handikappad utan väggklocka.

I alla fall är solen på bra humör idag om än det känns kyligt ute. Men det blir säkert varmare under dagen. Det blev mycket stickning i går, däremot mindre läsning. Sov en stund på eftermiddagen men det var skönt. Efter mat och disk såg jag på TV. Det blev ettan fram till jag sett Tudor, om den förskräcklige kung Henrik VIII. Måste ha varit svårt att vara undersåte i England då. Sen såg jag "Closer" och "Brottsplats:Försvunnen" på åttan.

Ska göra soppa till lunch (blir ni förvånade). Har tagit fram painriche ur frysen, som ska vara till soppan. Till middag vet jag inte vad det blir än. Har bl a blodpudding och tzakzikikorvar i kylen. Blir kanske blodpudding med bacon och vitkålssallad samt lingon. Får se.

I kväll har jag två val vad gäller filmer. Endera ser jag "Seraphim Falls" på ettan eller "Lavendelflickorna" på 4+. Har ju tid att bestämma mig innan kvällen. 

Efter åtta ska jag ringa min läkare och höra om hon kan skriva intyget i dag. Jag är orolig att jag inte får iväg det innan fredag. Alltid ska det vara nåt man ska oroa sig för. Skulle bara vilja ta dagen som den kommer. Överlever jag det, måntro? 

Nu ska jag duscha, och jag har inget att berätta för er just nu.  När oron har försvunnit ur min kropp återkommer jag. Ha en fin dag ni som läser detta!!!!!! Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0