So you think you can dance

Jag vaknade i solsken i dag. Först blir man sur för att man blir väckt, men när man väl är vaken blir man glad. Härliga sol! Hela 13 grader visar termometern på. Kan nog bli en varm dag. Vad göra en dag som denna. kanske sitta på balkongen en stund. Matte kommer inte på lunch så jag är ledig till middag. Till middag värmer jag upp kotletter till potatsissallad. Så det blir en enkel matlagning.

Var på Ica i går och handlade till midsommar. Köpte en liter utländska jordgubbar för 29 kronor. Jättegoda! Det fanns också svenska för 99 kr/kg. Dom såg inte så fina ut. Kan inte betala så mycket för min last. Dom jag köpte var jättefina, behövde inte slänga en enda. Jag har ju en bra tid framför mig, vad det gäller jordgubbar. Hoppas plånboken räcker till.

Appropå plånbok så har jag lämnat ett meddelande till min läkare, som hon får när hon kommer tillbaka från ledigheten. Hoppas hon skriver intyget på en gång så jag hinner få det. Jag ska ju på vårdcentralen den 28 så jag får kolla om jag ser henne.

Igår kväll såg jag ju dansprogrammet från USA. Jag blir så imponerad när jag ser dessa ungdomar dansa. Det verkar inte vara några begränsningar för dom. En så länge är det ju bara uttagningar. Men när det är klart, så blir det fantastiskt. Jag har ju sett detta program i flera år och aldrig ledsnat. Tyvärr har jag ingen femma efter den 1 oktober. Men jag får väl njuta till dess. Och då är ju detta program slut för i år.

Tror jag ska städa litegrann i dag. Tror det behövs och jag har ju tid. Då har jag ju nånting att göra också. Väntar med duschen till efter städningen så får man känna sig ren och fräsch i en ren lägenhet. Jag tror jag börjar nu med städningen, medan jag har ångan uppe. Vi får väl höras i morgon. Ha det bra och hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0