Mitt förra liv

Jag älskar engelska filmer och en del serier. Har funderat på varför? Börjar tro att jag levt i England i ett liv förut.
Därför känner jag igen mig i filmer jag ser. Låter konstigt, men så känns det. Såg en film, för vilken gång i ordningen vet jag inte, i natt. Det var "Miss Potter" som handlar om Beatrix Potter, barnboksförfattaren och illustratören. En helt oskyldig film som får mig att gråta och känna värme inom mig. Det känns som om jag var med i filmen. Så känns det alltid när jag tycker om filmen jag ser. Det har inget med åldern att göra. Så har jag alltid känt. 
                                       
                    
Jag brukar inte tycka om amerikanska filmer. Dom är för hårda för min smak. Men en amerikansk film jag älskar är "Hidalgo", en film med Viggo Mortensen. Om en häst och en tävling mellan hästar. Jag har den på video så jag ser den då och då. En annan amerikansk film som jag har och ser ibland är, Gudfadern. Vet inte varför jag har fastnat för den, den är inte annars i min filmsmak. Men så är det ibland.

Hade sovmorgon i dag. Beror väl på att jag var uppe så länge i natt, kan jag tro. I går kom jag inte ut. Berodde på två saker. Dåligt väder och för att jag var så skruttig. Hade svårt för att gå. Det var svårt bara att ta mig fram och tillbaka till tvättstugan. Efter tvätten blev det mest att jag låg på sängen och läste. I dag känns det lite bättre, än så länge. Hoppas jag tar mig ut för jag behöver bl a toapapper. Mat kan man klara sig utan, men inte toapapper. Vädret är mulet i dag också. Är det för att jag är klar på balkongen. Livet går inte min väg, så jag kan ju undra.

I morgon går vi in i midsommarveckan. För mig händer väl inget nytt. Det blir väl att sitta här med ett korsord och eventuellt en liter jordgubbar. Nu har jag ju köpt ett hekto ljusblått garn, så då kan jag ju sticka också. Blir väl sockor som vanligt, tills jag hittar på nåt annat. Jag köpte också ett par glasögon för 99 kronor. Så nu ser jag också vad jag stickar. Blir det en varm och skön midsommarafton, kan jag tänka mig att gå till Lomtjärnsparken. Men då blir man väl uppäten av mygg. Värmen kommer med myggen i år, det kan jag garantera. 

Jag har kvar några paltar som jag steker upp till lunch. Till middag får jag se vad det blir. Blir nog att slänga lite rester från kylen. Man kan ju inte spara hur länge som helst. Nu ska jag ta och byta batteri i köksklockan. Tyckte inte det var länge sedan jag gjorde det, men batterier håller inte så länge. I kväll väljer jag mellan "Cleo" på ettan eller "Kingdom" på nian. På TV alltså. Stora val! Sen blir det väl boken igen. 

Ha nu en bra söndag så kanske vi hörs i morgon. Hej då! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0