Jag bojkottar Israel

Bara 2 grader i morse. Men det blir väl varmare framåt dagen. Solen lyser då och det är ju huvudsaken. Var ut en snabbis igår, och jag kan säga att i skuggan var det inte varmt. Var tvungen handla mjölk då den var slut. Sen var jag tvungen skynda mig hem till matlagningen. Stekte laxfilé och gjorde potatismos och det var gott, i mitt tycke.

Efter maten och disken tog jag en middagslur. Sen såg jag dom desperata fruarna sista avsnittet innan sommaruppehållet. Läste sen i min nya bok. Denna Andrew Taylor, skriver så bra och gör berättelsen så spännande. Man vill att boken aldrig ska ta slut.

Jag märker i min kropp att det är dagen före sprutan. Jag har ont överallt. Mest ont gör det i fötterna och axlarna. Så det blir inga aktiviteter för mig i dag. Får vara glad om jag kan laga mat och diska. Till lunch gör jag en mexikansk soppa och till middag kanske ostsnitsel med potatis. Skriver kanske, för jag har inte bestämt mig än. Skulle helst slippa laga mat och även slippa äta den.

Känner fortfarande ett stort agg mot Israel och deras beteende. Säkert är att jag inte ska köpa nåt som kommer från det landet. Jag ska även verka för att upplysa andra om vikten av att vi reagerar mot såna beteenden. Hur kan man ostraffat få göra såna saker mot sina medmänniskor. Hela världen reagerar, utom möjligtvis USA. Jag har inte hört deras reaktion. Men skulle inte förvåna mig, om dom håller sin hand över Israel. Det brukar dom göra, och det är därför som Israel kan göra som dom vill. Alltid har det varit så hit intills. Låter jag arg. det är ingenting mot vad jag är. Men nu ska jag sluta älta detta.

Håller på att sticka på den andra raggsockan så den ska väl snart vara klar. Sen måste jag köpa nytt garn och börja på nåt annat, kanske en tröja till Alec. Nåt som han kan ha till hösten. Tänk att man söker saker som man kan göra, för att ha nånting för händer. Verkar inte klokt.

Undrar vilken dag jag ska gå till blomförsäljningen. Om det nu var bara 2 grader i morse är det nog ide att vänta lite med blommor på balkongen. Ja , jag har då ingen brådska. Före midsommar ska jag väl vara klar. Snart är det skolavslutning. Då kan jag se tågen med skolbarn som passerar här utanför. Även studenterna kommer förbi på sina vagnar. Då är det sommar. Händer nog i slutet på veckan, kanske fredag.

Nu slutar jag för idag med bloggen. Skriver mer i morgon, eventuellt. Beror på datorn. Sköt om er, hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0