Balkongen klar

Lördag igen! Skönt i och för sig, men för mig är alla dagar sig lika. Har tillbringat morgonen på apotekets hemsida med att beställa medicin, som sen kommer via post till mig. Jag är så skruttig nu med att gå. Det är mina fötter som inte vill. Till konsum fick jag skjuts i går av Matte och när jag skulle hem tog jag färdtjänst. Kupan och tygaffären får vänta tills jag blir mera gångbar. Fick i alla fall pelargonerna satta i blomlåda som sen Matte satte upp på balkongen. Det blev så fint. I dag ska jag byta dukar på borden där ute, så  blir det färdigt.

Ja det är ju den stora bröllopsdagen i dag. Få se hurdant väder det blir. Här har det regnat lite i natt, men jag tror det ska ljusna lite på den mulna himmeln. I Stockholm skulle det väl inte vara så fint väder, men man får se. Regn ska väl betyda lycka på bröllopsdan, har jag hört.

En varning till er som handlar på Konsum i Älvsbyn! Köp inte jordgubbarna nu. Jag köpte i går och dom var så dåliga. Fick kasta bort hälften och dom var inte så goda. Om jag jämför med dom jag köpte på Ica i veckan så var dom supergoda och alla var fina. Priset var det samma för båda sorter. Däremot var bigaråerna jättegoda som jag köpte på Konsum, men dyra.

Lyssnar på "Ring så spelar vi" på radion. Sändningen kommer från Ockelbo. "Melodikrysset" kommer också att sändas från Ockelbo. Beror på att brudgummen kommer från denna ort. Ja, jag säger då det. Till lunch blir det köttsoppa med ostmackor. Matte är nattbil i dag, så jag vet inte om han ska äta middag. Om inte, blir det nåt enkelt för mig.

Om ni sett nåt från VM fotbollen, har ni väl märkt hur konstiga resultat det blivit. Helt ovisst än hur det slutar. Men lite roligt är det väl. Men jag kan då säga av det lilla jag sett, att fotbollen är sömngivande. Nu måste jag sluta skriva så jag inte missar "Melodikrysset". Ha det så bra govänner! Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0