Nu kommer myggen

Hallå govänner! Inget solsken i dag men vad gör det om man har solsken i sitt inre. Ibland måste vattnet ner så att marken får sitt. Hade en mardröm i morse om mina fötter. Kanske på grund av att jag har värk i dom, framför allt i tårna. Men det är bara att bita ihop. Har tagit fram strömming från frysen, så det blir flundror med potatismos till lunch. Till middag blir det falukorv, för jag har så mycket korv i kylen. Kanske jag stuvar morötter till. Blir det en tur till affären idag köper jag mjöl och rimmat fläsk. I så fall blir det nog palt i morgon middag.

 Ska nu sätta in en bild på dom två dukar som jag målat sist. På ett ungefär kan ni se vad jag sysslar med, så förstår ni. Hade varit bättre med en vanlig kamera, men har nu fotat med en mobil. Det synns i alla fall att jag målat.
                                 
Har börjat på boken jag köpte för 5 kronor på Kupan. Det är Noel Barbers "Ljus och skugga", det är en bok av äldre model. Det mesta utspelar sig under förkrigstiden. Jag får se om den är bra, har inte hunnit så långt i handlingen än. Är ju bättre än ingenting. Har inte fått nåt boktips som jag önskade.

Vad som ska hända idag vet jag inte än, mer än maten. I kväll ser jag väl "Harry och Charles" på ettan. Annars är det ju så mycket fotboll nu, när VM håller på. Inte i mitt intresse när inte Sverige är med. Dom kan gott visa VM på fyran, som jag försöker låta bli att se på. Ska sända en hälsning till mina barnbarn som har sommarlov nu. Även till Alec som börjar sin semester idag. Va skönt för er med sovmorgon och bad på schemat. Puss på er ungar!

Jag får väl återkomma i morgon och hoppas att det blir en rolig dag i dag, trots vädret. Vi är ju inte gjorda av socker så det är bara att gå ut. Det kommer nog att vara mycket mygg i sommar. När värmen kommer, så kommer dom små terroristerna.  Min balkong brukar klara sig pga att den ligger så högt, men vi får se.
                                                 ♥Hej då!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0