Sommarn är här

Ny dag och ny månad, sommarmånad. Verkligen sommarväder med sol. Samma som i går när jag var som i löpen. Först var jag på vårdcentralen och lämnade prover sen gick jag till Konsum och handlade lite. Satt ute och åt en glass innan jag gick till biblioteket och hämtade två reserverade böcker av Andrew Taylor. Det var "Det blödande hjärtat" och "I det tysta". Efter det gick jag till fotvården och fick mina fötter omskötta. Härligt! Sen hem och stoppade mat i magen. Hann vila en stund innan det var TV. Det var ju inte programmet om "Kören" som jag skrev, för det är i kväll. Men "Winter" såg jag. Såg även nyheterna och blev mer arg när jag såg om Israels framfart på internationellt vatten. Jag ska aldrig mer handla nåt israeliskt, typ Jaffaapelsiner.

Köpte en jumbokopp i går till halva priset och den har jag invigt i dag till frukost. Det rymdes mycket kaffe i den koppen kan jag säga. Det ryms också mycket bakterier i affärernas kundkorgar och vagnar. I går på nyheterna sa dom, att en undersökning visade att korgarna och vagnarna hade lika mycket bakterier som affärsgolven. Jag har nog tänkt på detta. När man ser att dom är skitiga så måste dom verkligen vara det. Använder sällan dom, jag har ju en korg på rullatorn, som jag kan tvätta. Men man kan ju inte undvika att se med egna ögon. Såg på facebook att i går hade dom tvättat korgarna på Konsum. Inte en dag för tidigt, hoppas Ica gör detsamma, för deras korgar är jätteskitiga.

Har ingen aning om vad jag ska göra idag. Måste köpa mjölk, det vet jag. Sen tar man väl en promenad och solar lite. Såg att dom har börjat med plantförsäljning både bredvid Konsum och vid EFS. Hon som säljer bredvid Konsum är så dyr att jag håller mig till hon som säljer vid EFS, om än det är längre dit. Jag väntar nog ett tag ännu. Frosten kan ju komma tillbaka. I morse var det bara 6 grader.

Nu kan jag säga att jag åt mina första färska jordgubbar i går. Köpte en liten kartong för 19,90 på Konsum. Dom var goda fastän dom smakade inte riktigt som Finnerödja. Gott i alla fall framför TV-n. Dom hade också bigaråer så jag kunde inte låta bli att köpa lite av dom också. Så ni ser vad jag unnar mig i min ensamhet.

Det blir en lättlunch i dag, bara nyponsoppa som jag ska koka snart och småfrallor till detta. Matte är ledig i dag så då äter vi kl.13. Har inte tänkt ut vad det blir till middag än. Det ger sig. Nu ska jag i alla fall ta en dusch. Igår fick jag inte duscha då vi inte hade nåt varmvatten på hela dagen. Nåt var fel. Så nu ska jag ta igen denna dusch flera gånger om. (Om det finns varmvatten i dag). Njut nu av sommaren govänner och ha det så bra. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0