Semestertider

Vaknar upp till en mulen morgon. Det är ganska varmt ändå. Fredag igen! Många går på semester nu och det är ju skönt för dom. Tyvärr så startar många skilsmässor när det är semestertider. Kan det bero på att dom inte tål att vara tillsammans så mycket. Att det blir mycket gräl när man måste vara tillsammans i en husvagn (t ex). Man tär för mycket på varandra. 

Värsta semesterfirarna är väl dom som sitter i en bil hela dagarna, på väg till nästa ställe. När jag satt i kassan på Konsum i Kåbdalis, upplevde jag, att folk som kom in efter att ha tankat, var sura. Hade dom barn, var dom gnälliga. Varför sitta i en varm bil när man skulle kunna bada och ha det trevligt tillsammans. Kan ni se ett barn som tycker det är roligt att åka bil timme efter timme, när det bara spritter i benen efter äventyr.

Bästa semestern för mina ungar var att vara hemma. Göra små utflykter till badtjärn och ha det skönt. En resa till Lycksele som varade i fyra dagar då vi var på djurparken och Ansiabadet. Nu hade jag ju ingen att gräla med, mer än ungarna, så det var ju lugnt. Skönt för ungarna i alla fall. Dom flesta kompisar var också hemma. Deras föräldrar hade väl samma ekonomi som mig. Det ända klagomål jag kommer ihåg, var när Isabel sa att hon ville åka till Stockholm. Hon hade aldrig varit där. Men det har hon nu, så det har ordnat sig.

I går förmiddag städade jag. Efter lunch gick jag en snabbis till Ica. Köpte två liter jodgubbar. Gjorde biff med lök till middag. På kvällen såg jag en film på sexan "American gangster" med Denzel Washington och Russel Crowe. Den var ganska bra och höll på i tre timmar, så det blev inget annat på TV.  Läste en stund i "Svartvintern", den verkar bra det lilla jag läst. 

Nu har jag ätit frukost och så har jag stekt en röding i ugnen. Jag ska äta den på Leksandsknäcke till lunch. Vi ska bara äta kräm och mjölk. Gott med en fiskmacka till detta. Matte får väl äta rökt skinka och ost. Jag tror att han föredrar det. Det är ju ben i fisken. 

I dag ska jag bara ta det lugnt. Tar väl en tur till Ica och köper lök. Och jordgubbar. Visserligen har jag kvar en liter men det är ju helg. Sen blir det att läsa och vila (min tå vill det). Blir det "Morse" på TV i kväll? Om ni inte har sett "Nyckeln till frihet" så visar ettan den kl. 21. Den är jättebra. Jag har sett den flera gånger. Huvudrollerna spelas av Tim Robbins och Morgan Freeman. Jag kan verkligen säga att det är en av de bästa filmer jag sett.

Det var väl allt jag hade i dag. Ingen katt har jag sett, jag oroar mig väl mer än vad ägaren gör. Nu kan hon ju ha sin balkongdörr öppen. Utan att katten ska komma in. Även min vän är fortfarande borta. Men hennes närmaste är oroliga. Ha nu en skön, härlig fredag! Vi hörs! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0