Sista juli

Jag är sen idag med bloggen. För det första sov jag så länge och sen gick allt i myrsteg. Jag brukar hinna skriva bloggen före melodikrysset, men inte i dag. Men nu ska jag skriva lite.

I går var det så varmt och kvavt så man nästan höll på att svimma när man var ute. Åtminstone jag, när jag var till Konsum. Jag gick till Konsum för att dom har bättre och billigare jordgubbar. Det skiljer 20 kronor för ett kilo mellan Konsum och Ica. Konsum som är dyrare på allt annars. Men tydligen ville alla ha jordgubbar, för när jag kom dit strax före ett var gubbarna slut. Min vanliga otur. Träffade en gammal bekant som jag inte sett på 16 år. Hon hade flyttat hit från Kåbdalis i våras. Kul, för nu ska vi hålla kontakten. Hon bor inte så långt från mig.

Till middagen kom Matte med två liter jordgubbar som han köpt på Ica. Gulle han som är så snäll. Det blev mycket läsa under kvällen. Tänk att jag skulle bli så fest vid Elsie Johansson, och hennes historier.

I dag är jag matfri. Matte for till Piteå och PDOL. Han har ju mycket gamla kompisar där. Så det blir mest troligt kräm och mjölk till lunch för mig. Sen har jag kvar några skivor fläskfilé som jag äter till middag med stekt potatis. Enkelt blir det. Sen ska jag försöka dammsuga och vaska lite, behövs verkligen.

TV blir det nog i kväll men vet inte vad. Blir det för tråkiga program, läser jag. I morgon är vi inne i augusti, så snart är sommaren slut. Den som nyss har börjat. Så tråkigt, men jag skulle inte vilja att det var sommar för alltid. Man kan ju inte göra nåt åt det, att sommaren ska ta slut. Bara att följa med tid. Men jag kommer att sakna jordgubbarna.
                                          
Men i kväll kan jag äta av dom. Smaskigt. Nu får ni ha en bra lördag. Ni har det säkert roligare än mig. I alla fall så hörs vi i morgon, på min tvättdag. Hej då!                                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0