Joakims födelsedag


I dag fyller Jocke år. Men han är nånstans nedanför Umeå så det blir inget kalas. När han föddes var det på en torsdag också, som i dag. Den lilla spjuvern var så söt. Det vita håret stod som en sky kring hans lilla huvud. P g a att han hade så mycket gulsot, var han så brun och såg så frisk ut. Grattis gubben!

Solen var visst på en blixtvisit i går. Nu är det mulet igen och regnet hänger i luften. Men värmen håller i sig. Var till forvården i går eftermiddag och efter det till Ica. Det kändes kvavt ute. Var ganska skönt att komma hem till min svala lägenhet. Gjorde pannkakor (tunna) med sylt och grädde till middag. Sommarmat! 

Såg en film på 3:an. "Jesse Stone-night passage" med Tom Selleck. Ganska bra. I reklampausarna såg jag också dansarna. Fick säga adjö till Alex Wong, en av dom bästa. Han hade visst skadat sig.

Börjar tro att jag bor i en storstad, om man ska tolka ljudet som hörs utifrån. Bilar som kör race, folk som skriker och har sig. Och det är nattetid. Ja herre min je.

I går kväll drunknade en tvååring i Teuger utanför byn. Drunknade i en uppblåsbar pool. Hemskt! Och i morse hittade dom en man som har drunknat i byn. I år är det många som har drunknat. Undrar vad det beror på?

På EM i friidrott har det inte hänt ännu. Alltså ingen medalj till Sverige ännu. Men många finalister har det blivit. I dag ska jag hålla tummarna för Linus Thörnblad i höjdhopp. Kan bli medalj om turen är med. Hoppas kan man ju alltid.

I dag ska jag få min spruta. Och den behöver jag verkligen, för nu är jag så stel i lederna. I dag blir det ingen utgång för mig. Ska låta tån vila en dag. Till lunch gör jag stekt korv med potatismos. Och till middag gör jag pannbiff med potatis. I morgon ska jag handla till helgen. Då blir det ett nytt korsord att lösa. Kanske nån jordgubbe också. Piteå Dansar och Ler börjar i dag. Matte brukar vara på det, men jag vet inte om han ska dit i år. Han är ju ledig. Vad jag ska handla beror ju på, om han är hemma eller inte.

Nu ska jag sätta på TV-n och kolla på EM. Inväntar också spruterskan. Ha en bra dag så hörs vi i morgon.
                                              Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0