Nu börjar EM

Idag kan man verkligen kalla dagen, mörk. Men vad gör det, när det klockan 10 smäller till och EM i friidrott startar i Barcelona. I denna älskade stad ska vi tro på under, när det gäller svenska idrottsprestationer. Det kan ju hända. Och då vill jag se detta. I alla fall hålla tummarna. Jippi!

Det gick ju bra att lämna prover i går. Återstår bara att se om proverna är bra, så det blir spruta på torsdag. Var sen på Konsum och köpte shampo och duschtvål, även två liter jordgubbar slank med. En ny osthyvel var jag också tvungen att köpa. Jag har två, men dom är så slöa att dom är odugliga. Osten bara korvar sig, om ni förstår vad jag menar.

Efter mat och disk läste jag lite. Såg sen en film, "Gråta med ett leende". En spansk film, den sanna historien om Ramón Sampedros liv. Han blev förlamad från nacken och ner efter en dykolycka. Han sa på ett ställe i filmen, att när han sov drömde han, att han kunde göra allt. Det känner jag igen. Jag drömmer också om att jag gör saker, som jag absolut inte kan göra. Blir sen besviken när jag inte klarar av det. En vän sa till mig en gång, att när jag dör, ska jag inte ångra nåt. Då vill jag ha gjort, det som jag alltid ville göra. För min del har jag inte hunnit göra allt jag ville. Och nu blir det väl bara i tanken jag kan göra det. Eller i drömmen.

Efter filmen såg jag en repris av "Tudors". I kväll blir det väl "Morden i  Midsomer". Appropå vädret så ska det bli bättre. Eller bättre? Det ska komma en värmebölja snart. Och för mig är det ju inte bättre. Det är nog varmt nu. Men jag ska ju inte göra nåt så att jag blir svettig. Förmiddagarna sitter jag och ser på EM, och tittar på när andra svettas. Ja se friidrott, det är mitt liv det! Åtminstone sommartid. Nu är det bäst att jag gör mig klar för den första dagen på EM.

Ha det så bra alla vänner. Vi hörs i morgon så hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0