En dag som alla andra

Sov ända till åtta i morse. Kanske för att solen inte väckte mig. Växlande molnighet just nu, men ganska varmt. Ingen lunch för arbetande Matte idag. Själv äter jag rester. "Rest-Jane" kan man kalla mig. Kastar ingen mat om hon kan låta bli. Jag vet ju vad det kostar.

Ska i alla fall till Ica idag, fastän tån helst skulle låta bli. Måste ha lite helgmat och jordgubbar (om det finns kvar). En ny Året Runt skulle också sitta fint, med nya korsord. Nån bok från biblioteket blir det inte, för dom har inte skickat nåt meddelande om att dom är klara att avhämtas. Har varit in på deras hemsida och där säger dom detsamma. Dom har väl kort om folk nu i semestertider.

I går kom min granne, Hilding, hem från lasarettet. Jag har inte pratat med honom, men Matte såg när han kom.
Har inte brutit nåt ben i alla fall. för han gick då, om än försiktigt. Dom två gubbsen på två balkonger här under, som hade räknat bort honom , fick tji. Och dom som nästan hade hyrt ut hans lägenhet. En del är inte riktigt kloka.

I går vart det TV ända till sängdags. I kväll har jag mycket att välja på. På 4+ en film med Morgan Freeman (igen) "Danny the dog", en thriller. På nian "Morse", som dog i lördags. På ettan,"Hemma hos Timo Räisänen" och på 4 är det friidrott. Femman visar "American beauty, ett drama. Har inte bestämt vad jag ska se än. Vill ju gärna se friidrotten, men jag får se i kväll.

Annars blir det väl en dag som alla andra. Det kan tyckas tråkigt och ibland är det så, men för det mesta skönt. Nej, govänner nu måste jag duscha om jag ska hinna se "Aidensfield" och "Emmerdale" innan jag ska ut.
En bra fredag önskar jag er. Ni löser väl melodikrysset i morgon? Hörs i morgon så hej då! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0