Detta trafikljud

Snart är det melodikrysset, för det är lördag. Solen skiner och det är varmt på min balkong. Har nyss ätit frukost och lyssnar på "Ring så spelar vi".

Igår blev det ingen vila för mig. Efter lunchen som jag åt ensam, gick jag ut. Köpte jordgubbar och lite annat och sen satt jag utanför huset innan jag gick in. Till slut blev vi ett gäng grannar som satt och pladdrade. När jag kom in dök min granne, Hilding upp. Han har aldrig varit här, så det var roligt. Bjöd på ett glas jordgubbssaft och pratade en stund. Han är nog ganska ensam, så jag sa åt honom att han skulle titta in när han kände för det.

Till middag gjorde jag tunnpannkakor med jordgubbar och grädde. Passade med väderleken. Efter disken läste jag en stund. På TV såg jag "Morse". Men jag var så trött att jag höll på att somna flera gånger. På gatan var det en himla trafik med bilar som körde med tjutande bromsar. Sen var det nån som blåste i ett horn, oupphörligen. Lite roar fylltrattar, eller hur? För jag antar att det inte var nyktra personer som bär sig åt så. Stöp i säng och har sovit som en stock.

Efter melodikrysset ska jag duscha och sen blir det lunch. Kräm och mjölk blir det. Får se om Matte dyker upp och äter. Om jag går ut beror på min lilltå. Jag har plågat mig ut hela veckan, bara för att kunna få mina jordgubbar. Vet inte om dom har jordgubbar på lördagar här. Jag har kvar lite sen i går, så det är ingen större katastrof om jag blir utan. Men ändå!

I kväll blir det väl nåt TV-program, kanske ännu ett avsnitt av "Morse". Om det inte är nåt annat intressant att titta på. I morgon är det tvättdag för mig, men jag ska försöka hinna blogga innan dess. Men nu har jag inget mer att skriva om. Det blir att växla över till P4 och melodikrysset. Jag löser krysset på nätet, enklast så.

Ha en bra lördag så hörs vi i morgon! Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0