Nytt år 2010

När jag var barn och man tänkte på framtiden fram till 2000-talet så trodde jag inte att jag skulle få uppleva det. Det kändes så avlägset och nu är jag där, 2010. Vad ska detta år innebära för mig. Egentligen är jag glad att jag inte vet. Det ända jag önskar nu för egen del är att mitt ben ska bli som förut. Det är väl inte för mycket begärt. Sen önskar jag att mina barn ska ha det bra. När man tänker på vad som händer i världen blir man rädd för vad som ska hända.

Ta en sån sak som det som hände i Finland i veckan eller i Göteborg, då en artonårig flicka blev misshandlad till döds. I natt har ett fyraårigt barn försvunnit i Malmö. Förstår ni vad jag menar. Det händer alltid nånting hemskt. Jag är inte rädd för egen del men för att det ska hända andra.

Igår kväll såg jag en italiensk film som fick en Oscar för några år sen. I början tyckte jag att den var så tjattrig (som italienska filmer brukar vara) men den blev bättre och den var både rolig och sorgsen. Sen såg jag dokumentären om Marlon Brando. Den var jättebra och belyste människan och artisten Brando. Det blev inget skålande vid tolvslaget för mig för då höll dokumentären fortfarande på. Men det blev nytt år ändå. Såg sen "Criminal Mind" innan sängen fick besök. Sov sen till 8.30 i morse.

Det snöar fortfarande, såna små flingor och det blåser lite. Jag har inte kollat temperaturen men skulle tro att det är som i går ca 10. Det är då inte så kallt för det rör sig lite folk ute. Till lunch idag får Matte resterna av potatisgratängen och filén. Jag äter resterna av laxpuddingen, så fiskälskare jag är. Idag ska jag faktiskt vila på eftermiddagen.

Få se vad jag hittar på till middag. På eftermiddagen är det ju skidåkning från tour de ski. Vi har ju några  deltagare med där. Ikväll ser jag eventuellt "På spåret", "Olycksfågeln" och "Ocean´s twelve". Dessa program är på ettan, skulle också vilja se "Blodspår" med Clintan. Jag tror jag har läst boken. Men den krockar med Ocean´s. Få se hur jag gör.

Nu önskar jag att det nya året ska bli bra för er. Nu ska jag sätta på TV-n och se nyårskonserten från Wien.
Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0