I går såg jag solen

Fredag och just nu kl. 8.40 är det -29 grader. I dag måste jag på affären så det är bara att knata ut efter lunch. Kl. 13 ska jag tvätta så efter det går jag ut. Bara att ta en halsduk över munnen så det är lättare att andas. Tänker på dom stackarna i Pajala som har varit utan vatten i en vecka. Det var pga vatttenläckor. Antagligen gamla ledningar och sen frysskador. Hemskt att vara utan vatten, bara det att inte kunna spola på toa och inte kunna duscha. Sen i Pajala var det ingen som tänkte på alla gamla som inte kunde frakta hem vatten från tankställen i kylan. Det är ganska tungt att bära vatten. Dom som inte hade anhöriga som kunde hjälpa dom fick vara utan vatten. Hörde det på radion i morse. Nu i dag hade dom fått tillbaka vattnet. Skönt!

I går såg jag solen strax innan den gick ner. Så den finns kvar i alla fall.

Igår kväll blev det inte så mycket TV-tittande. Såg CSI Miami på femman. Sen satt jag med ett korsord och hade TV:n på och småkollade lite. Det blir väl mera att se på i kväll. Nu har jag inget TV program att kolla i men jag vet att "På spåret" är på ettan kl.20. Måste köpa en TV-tidning i dag. Glädjande besked i går kväll var att Skellefteå vann över Rögle i ishockey. 

Vi äter lunch kl 12 idag. Matte är inte så pigg. Han fick fara hem från jobbet i går och han är hemma i dag. Han skulle försöka komma till lunch. Får se då om han är nåt piggare.

Jag har mycket att stå i denna månad. Jag ska ju göra om i sovrummet och det ser jag fram emot. Hoppas nu att det går att göra som jag vill utan att det ska kosta så mycket. Det mesta tror jag finns på Kupan och sen lite färg till ramarna. Kuddar till sängen ska jag sy i vitt och måla röda rosor på. Bara det inte blir för mycket röda rosor för då kanske kuddarna blir vita istället med mammas knypplade spetsar på. Påslakanet är ju rödrosigt och i fönstret ska jag ha röda rosor i vita vaser. På sängen en vit virkad spetspläd. Sängbordet är vitt och sängmattan är röd. Byrån i furu som står i sovrummet nu flyttar jag ut i hallen och tar in ett litet bord som jag lägger en vit spetsduk på som går ända ner till golvet. Sen har jag vita bordslampor som jag kanske låter vara vita. Det återstår att se. Tar väl ett kort och sätter ut när det är klart. Om det blir presentabelt.

I dag hade Elvis Presley fyllt 75 år. Tänk att det var 33 år sen han dog. Jag hade en kompis som sörjde honom som om han var hennes närmaste släkting. Hon sörjer honom än i dag. Så kan det vara. Nu ska jag göra annat så jag slutar här. Ha det så bra och hoppas det blir något varmare så vi kan vistas mera ute. Jag tror att det är kallgrader över hela Sverige fast kanske inte lika kallt som vi har det. Hej då!

Kommentarer
Postat av: M Bäcklin

Hej Jane !

Oj, va spännande med "stylingen" av ditt sovrum.

Håller också på att fixa om lite, nu när julen

har städats ut.

Väntar på dina interiörbilder.

Ha det bra!

M.

2010-01-08 @ 10:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0