Dammfritt

-16 grader i dag och ny vecka. Har nyss dammsugit och vaskat av golven. Tur att man inte har så stort när man ska städa. Minns när det tog en dag att bara städa. Och ändå är inte jag den sakteligaste när det gäller städning.

 Hade en kille för länge sedan, Mike, från Chicago. Han jobbade åt Asea och var en höjdare där. Det var tal om att vi skulle slå våra påsar ihop. Vi var då och kollade på en villa i Västerås. Hör och häpna, det var tolv rum och kök. När vi gick där med mäklaren och tittade, var det ända jag kunde tänka på "Vem ska städa där"? Och hur lång tid  skulle det ta. Kände att jag skulle inte kunna bo så där. Nu var det väl inte det som gjorde att kärleken tog slut, men det hjälpte nog till. Nu trivs jag bra i min lilla lägenhet, tar inte så lång tid att städa och jag behöver ju bara städa efter mig själv.

I natt har jag inte sovit så bra för mitt ben. Jag har börjat få ont och när man ska sova känner man väl efter mera. Blir det inte bättre snart får jag väl fara till doktorn när jag fått löning. Hoppas på en snar bättring så jag slipper lägga ut mer pengar på detta.

Jag såg inte "Damernas Detektivbyrå" (går i repris tror jag) i går utan det blev Morden. Sen såg jag en film, en ganska våldsam sådan, med Leonardo di Caprio och Jack Nicholson. Den heter Departed.
I kväll ser jag "Collision" på ettan. TV4 film visar "The commitments" kl.21. Jag har sett den flera gånger men jag tror jag halkar dit en gång till. Tycker den är så bra och det är bra musik. Har ni TV 4 film så se den!

Jag gör risgröt till lunch. Matte tycker om det men inte jag. Jag tycker inte om gröt över huvud taget. Så jag äter kräm. Till middag vet jag inte. Men hittar jag inte på nåt annat så blir det uppstekt pannkaka.
Nu ska jag damma av lite och sen är städningen klar. Har gjort en koll på hur jag ska göra om i sovrummet. Ska kolla på Kupan om dom har nåt billigt som jag kan ha användning av.  Det gör inget om det är gammalt och märkt av tidens tand. Det mesta kan man fixa. När jag fått nåt i huvudet så blir jag taggad. 

Ha en bra fortsättning på dagen. Hej då! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0