Måla nytt så det ser ut som gammalt

-7 grader och snön som skulle komma har ännu inte kommit. Lika bra det. Måndag och ny vecka. Mitt ben har blivit omlagt. I dag måste jag ut och inhandla en liten burk vit färg. Ska ha Craft Paint färg men det kan man förstå att dom inte har här. Får prova vanlig vit matt. Det jag ska måla är en stor fotoram (typ scrapbooking). Ska sätta gamla foton i den. Jag målar den först med vit färg sen  när denhar torkat tar jag brun färg utblandad med vatten och målar på det vita med en bred pensel. Torkar med en trasa så att bara det bruna stannar kvar i ojämnheter. Då gör det så att ramen ser gammal ut. Målar det vita på eftermiddagen så att det är torrt i morgon när Isabel kommer. Hon ska ju hjälpa mig med sovrummet. Ramen är 36 x 36 så det ryms några kort i den. Ska kolla vilka efter det att jag skrivit klar bloggen. Det blir nog kort på min mamma och pappa eventuellt min bror.

Soppa till lunch i dag och till middag spagetti och korv. Enkelt när jag har så mycket annat att göra. Tur att jag städade i går. Så då behöver jag inte tänka på det.

Såg Johan Falk på TV i går kväll. Jag gillar inte han som spelar Johan Falk. Tycker han är menlös på nåt sett. Tråkig också. Efter filmen läste jag och ganska snart sov jag. I kväll är det ju nån gala jag tror det är guldbaggen. Det är på ettan och det delas ut för bästa filmer och sånt. Sen är det en fransk film som heter "Barnet", på ettan. Den har fått bra kritik men jag vet inte om jag orkar se den. Kanske! Måste ju vara pigg i morgon när Isabel och Alec kommer.

I kväll kommer Pernilla med vindspelet som hon hämtade i Skellefteå i helgen. Spännande! Tänk så mycket snälla människor det finns som ställer upp för mig. Jag är så tacksam.

Nu ska jag kolla kort. Vi hörs i morgon igen hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0