Shopping

-12 grader och tydligen har det snöat. Ja, jag har inte varit ute men jag hör en traktor som skottar här utanför. 
Jag var ute i går. Gick till Öbergs för att köpa textilfärg. Hade dom det? Nej det kan jag glömma det ända dom kunde erbjuda mig var att jag kunde få titta i deras Panduro-katalog. Så nu har jag varit på båda färgaffärerna som vi har här i Älvsbyn och ingen har textilfärg. Måste tydligen till Luleå för att köpa detta. Eller beställa från Panduro.
 Var på Kupan och köpte en vas, vit och rund. Köpte också ett örngott med brodering på. Hittade två böcker av Andrew Taylor, som jag har sökt på biblioteket. Det var "De dödas mässa" och "De fyra yttersta tingen".  Böckerna kostade 5 kr/st. Örngottet 5 kr och vasen 20 kr. Sen var jag på dyrkonsum. Det är säkert att jag går bara dit när jag måste. Nästan allt kostar 2 kr mer än Ica. Och jag är för fattig för att kunna ge dom pengarna till Coop. Var inte Kooperativa medlemmarnas affär, från början?

I går kväll sydde jag tre kuddvar. Det var dom jag skulle måla på. Men jag har bara röd och grön färg. Få se hur jag gör. Såg sen "Mästarnas mästare" och den som åkte ut var Åsa Sandell. Ni vet hon som varit proffsboxare i USA och även världsmästare.  Brottaren Tomas Johansson var den som hade utmanat henne i duellen, som hon förlorade.

Sen såg jag mitt favoritprogram "So you think you can dance". Fantastiska ungar som dansar med hela hjärtat.
I kväll får man se vilka som åker ut. Jag tycker att alla är så bra så jag vill inte att nån ska åka ut, men så är reglerna. Tittarna röstar och bestämmer. Nu har ju EM i konståkning startat, få se om jag gluttar lite. Och sen är det "Morden i Midsomer" på trean. Hur ska jag hinna med allt?

Nu ska jag sy lite medan jag har symaskinen framme. Sen ska jag gå in på Facebook och Farmville. Måste mjölka  mina kor och skörda mina grödor. Efter det är det dags för lunch. Det blir soppa i dag. Italiensk minestrone med painriche.
Om ni vill hörs vi i morgon. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0