Ny vecka, nytt väder

-3 grader i dag. Jag har inte varit ut, men det måste ju kännas härligt efter köldknäppen som vi har haft. Ja inte bara vi utan det mesta av Sverige har väl känt av kylan. Än är det mörkt ute fastän klockan är åtta. I dag ska jag ta prover inför sprutan på torsdag. Jag ska vara på vårdcentralen  kl.13.10. Har försökt ringa distriktssköterskan för att höra om hon skulle kunna titta på mitt ben samtidigt som jag är i huset. Men det verkar inte som om hon jobbar idag. Det är ganska svårt att få tag på nån nu för tiden via telefon. Det vet alla som har försökt ringa t ex försäkringskassan eller apoteket eller likvärdigt. Försäkringskassan kan man ju inte ens besöka, mer än en dag i veckan. Så är det där jag bor i alla fall. Kan ju förstå när man hör om hur dom arbetar nu mera. När man tänker på att i USA håller dom på att införa sjukvårdsförsäkring för alla, håller dom på att avskaffa det här i landet. Rena nattmössa i mitt tycke.

I veckan kommer domen om pensionen och hur mycket man får. Då menar jag inte får utan att jag har tjänat in det. Dom tog redan från min ATP innan jag gick i pension. Fick bara behålla den ATP som jag hade tjänat på statliga, kommunala och koperativa arbetsplatser. Allt annat tog dom bort. Vad ska man tycka om det. Man kan ju inget göra. Det är bara att vara nöjd och tacka och ta emot. 

På TV i går kväll såg jag en film "Johan Falk" eller nåt sånt heter den. Den var så där! Ganska våldsam och sen tycker jag inte att han som spelar Johan Falk (har glömt hans namn) är nån bra skådis. Tycker det verkar som om han läser innantill sin roll. Men det var andra  som var bra. Kan tänka mig att se en fortsättning (som jag tror kommer). Sen såg jag sportkrönikan.

Vad jag ska se i kväll vet jag inte än. Har inget favoritprogram jag vill se. Det ger sig väl när kvällen kommer.
 
Måste lämna tillbaka böckerna på biblioteket i dag. Har en bok som jag inte är klar med, så jag måste förlänga tiden en vecka. Jag kan ju läsa boken i kväll.

Ha det nu så bra mina vänner denna måndag. Njut riktigt av livet när ni kan. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0