Känns som blida idag

Bara -6 grader i dag. Men vad hjälper det när jag knappt kan röra mig för benet som rinner och svider. Skulle verkligen velat gå ut idag bara för att vara ute.  Tur att det är skidor på TV. Finalen på Tour de ski, ni vet där dom klättrar uppför en slalombacke med skidor på sig. Tufft må jag säga. Annars har jag väl inte mycket att göra i dag.

Jag har en gård på Facebook (Farmville). Den är jag inne och sköter varje dag. Mjölkar kor och getter. Borstar kalvar, hästar och katten. Hämtar ägg och sånt. Plockar frukt och skördar åkrar och planterar nytt. Fullt jobb men bara i spelmiljö. Det är ganska roligt. Man börjar ju från schrats och får arbeta sig uppåt. Man hjälper sina grannar och får hjälp från dom. Ger sina grannar presenter och får av dom. Ett tag hade jag renar men jag sålde dom. Ju mer man har så får man utöka farmen. En del har ju jättestora gårdar men jag vill inte ha så stort utan har en medelstor personlig gård och inget industriföretag. Ju mer man tjänar ju mer får man köpa. Ni ser vad jag sysslar med. Kan inte lägga av arbetslivet utan försöker driva en gård ungefär som morfar hade.

Matte vill ha soppa så jag får se vad jag kan hitta på till lunch. Till middag tar jag fram köttbullar ur frysen och kokar spagetti till. Det får duga denna söndag.

Såg "Stjärnorna på slottet" i går och dom verkade ha roligt, en riktigt mysig trevnad. Ett glatt gäng som trivdes tillsammans. Jag somnade direkt när jag la mig. Var verkligen trött och fick faktiskt sova till åtta. 

En sak kan jag säga beträffande böcker. Dom böcker som jag läst av Anna Janssons var inget för mig. Dom gjorde inte att jag ville läsa nåt mer av henne. Men nu vet jag ju det. 

Ikväll ser jag väl "Damernas detektivbyrå" och kanske nåt annat. Nu ska jag bänka mig vid TV-n. Ni får väl ha en bra söndag och njuta av livet. Hej då! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0