Köper presenter

Har just avslutat min frukost. Det verkar ha snöat i natt för jag hör traktorn skotta. Har blivit varmare, bara -8 grader. Hade velat ligga kvar i sängen men hur skulle det se ut om jag bara blev liggande. Benet molar och värker men det måste jag skjuta åt sidan, annars skulle jag bli tokig. Måste tänka på nåt roligare.

Var in på HM:s sida och beställde presenter till Tova som fyller 10 år snart. Tror hon blir nöjd med det jag beställde. Kan inte skriva det för hon brukar läsa min blogg. Beställde även en vit storskjorta till mig själv. Paketet ska komma nästa vecka.

Igår kväll säg jag lite på TV. Bl a "Himlen kan vänta-ett år senare" en dokumentär. Såg även "CSI". I kväll är det mycket TV för mig. Kl. 20 börjar jag med "Mästarnas mästare", kl. 21 är det "Vinterspelen" med Gunde Svan och jag avslutar med "So you think you can dance". Bara TV hela kvällen. Nu är det inte många dagar kvar till att OS börjar. Då kan vi tala om att jag sitter spikad vid TV:n. Längtar dit.

Skellefteå mötte Färjestad i ishockey i går och Skellefteå vann. Dom ligger fyra i tabellen nu. Däremot fick Oscars lag stryk mot Björklöven. Visserligen är det nyttigt att åka på pumpen nån gång, om än det inte känns roligt. Men sånt är livet. Det är bara att komma igen.

I dag ska jag damma av TV:n och lite andra grejer och sen måste jag gå på Ica och köpa diskmedel. Köper nog potatis och rimmat fläsk också. Då blir det palt nån dag om orken inte tryter. Det blir nog att jag målar fotoramarna ändå, inte idag men kanske i morgon. Manana!

Det blir nog soppa till lunch i dag också. Räksoppa blir det. Hade först tänkt göra varma mackor men sen ändrade jag mig. Gör mackorna i morgon i stället. Till middag vet jag inte vad jag gör. Får kolla i frysen vad jag har. 

Ni glömmer väl inte att det är alla hjärtans dag på söndag. Det är också Isabels och Johans bröllopsdag, dom gifte ju sig i stadshuset på alla hjärtans dag. I alla fall ska jag göra nåt nyttigare nu. Vi får höras i morgon. Hej då!!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0