Organdonation eller inte?

 -8 grader och ingen sol. Däremot faller nåt ner från himlen. Vet inte om det är regn eller snö. Troligtvis är det snö. Jag startar sent idag pga omläggningen av benet. Hon som skulle komma och göra det blev sjuk så dom var tvungen att skicka nån annan, och det tog ju tid. Men nu är det gjort och proverna tagna också. Matte och jag har ätit blomkålssoppa till lunch. Och nu sitter jag här med min blogg.

Igår kväll såg jag en dokumentär på TV4 Fakta. Den handlade om organdonation i Australien.  Man fick följa ett antal personer som skulle få olika organ för att leva. Från en ettårig flicka som behövde en lever till en 60-årig man som behövde en njure samt en bukspottskörtel. Ganska intressant. Man skulle nog tänka på att göra klart sånt innan man dör. Så att inte anhöriga måste ta ställning. Men så är ju inte människor beskaffade. Jag hade en godvän (hon är död nu) som skänkte sin kropp till vetenskapen. Så långt vill jag nog inte gå. Men om jag har nåt som nån kan ha användning för, så var så god.

Efter det programmet slötittade jag på TV samtidigt som jag löste korsord. Ringde Isabel och pratade med henne och Alec. Dom mådde bra och hade det mysigt, satt just då och målade hus (teckningar). 

Till middag idag gör jag korvgryta. Hade tänkt gå på affären i dag men jag har lite ont i benet så jag har slutat ut det. Håller mig nog i stillhet och tar några värktabletter. Har värken kommit tillbaka bara för att jag har slutat med pencillin eller vart det för länge utan bandage. Men jag låg ju hela tiden så det kan väl inte göra så mycket. Ja det återstår att se. Nu ska jag i alla fall vila en stund. Vi hörs i morgon hej då! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0