Pockar och tränger på

Idag är det -23 grader, verkar kallt när jag tittar ut. Har då slutat snöa, åtminstonde snöar det inte nu. Har haft en bra sömn i natt också. Det värker mindre nu, tack och lov.  Hörde just nu på radion  att en arvidsjaurbo, Patrik Eklund, är nominerad till en Oscar. Han har gjort en kortfilm i Piteå som heter "Istället för Abrakadabra". Grattis till han!

TV kvällen var bra. Måste säga ånyo att dansarna i "So you think you can dance" är så bra. Man skulle ju önska att ingen behövde åka ut, men det skulle ju inte funka. Jag har en extra favorit, Russel, en helt oskolad dansare. Att han inte är skolad kan man inte tro när man ser vad han presterar. Få se i kväll vilka som åker ut denna vecka. Bland mästarnas mästare var det tid för Ulrika Knape att säga adjö till resten av gänget. Nu är det bara tjejer som har fått lämna Malta. Kan tyckas vara orättvist men så är ju reglerna.

Idag måste dammsugaren åka fram. Verkar som jag har smulat mycket. Sen måste jag ner i källaren och ändra tvättid. Skulle tvätta i morgon kl. 10 men då är det ju omläggning kl.9. Blir svårt att hinna då. Får ändra till fredag om det går. Ni hör så stora problem jag har. Har tagit fram köttfärs från frysen. Har tänkt göra pannbiff till middag. Till lunch blir det soppa. Mycket soppa så här på vintern. Värmande i kylan. 

Har ni tänkt på att när man har betalat månadens räkningar så droppar nästa månads räkningar in. Kan det inte finnas nån semester för räkningar. Nej, det bara pockar och tränger på hela tiden. Jag har ju bekanta som kan unna sig mer än vad jag kan, men dom har två inkomster (pensioner) och dom kan dela på utgifterna. Då får dom mer över så att säga. Men jag ska ju inte behöva skaffa en karl för att få pengar över till annat. Då är jag hellre utan pengar.  

Igår gjorde Christian Olsson sin första tävling på flera år. Han har ju varit skadad men det verkade funka i går. Visserligen blev han bara fyra med 16.87, men hoppet finns för kommande tävlingar, bara han får vara hel. Emma Green skulle ju också deltaga i tävlingarna från Göteborg, men hon kände av sin ljumske, så hon hoppade av( istället för höjd). Det är ju så att vältränade människor inte tål nånting utan blir fort skadade. Synd att det ska vara så.

I kväll tror jag TV får vara av. Har inte sett nåt jag vill se utan jag hör på radion i stället. Ser nu att solen har kommit fram, skönt. Hoppas ni ser solen också så att ni får njuta. Vi hörs nog i morgon igen. Hej då! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0