Dagen efter

Idag är det "dagen efter födelsedagen". En verklig lugn födelsedag om jag får säga det själv. Matte hämtade blommorna på busstationen som var från Helena, min dotter som bor i Lidingö. Fick många telefonsamtal med gratulationer. Även på facebook blev jag gratulerad.  Inte blev det nån medalj i OS igår. Då menar jag i skidstafetten damer. Vårt gäng kom femma, inte att förakta, men det blev ingen medalj. Tycker ändå skidåkarna har gjort bra ifrån sig detta OS. Vi har kvar damernas tremil och herrarnas femmil. Bara att hålla tummarna.

Hur är det med temperaturen i dag? Det skulle ju bli varmare i dag. -22 grader är det nu kl. 8.43. Efter lunch ska jag gå ut för att köpa potatis. Då är det bara att ta med sig den tjocka tygkassen att stoppa potatisen i, så att den inte fryser.

Igår kväll när telefonen tystnat skulle jag se en fransk film på tvåan. Den heter "Chocolate" och jag började se den, men den gjorde mig bara trött så jag slog över på femman och såg "CSI" innan jag nattade.

Då var det fredag igen och en helg som alla andra. Jocke och hans familj kommer hit på eftermiddagen. Tova fyller tio år på söndag och jag ska gratta henne i dag, för hon åker bort med sin mormor och morfar i morgon för att bo på hotel. Så idag får vi ha kalas hon och jag och fira våran födelsedag tillsammans med övriga familjen. Ska bli roligt att träffa Oscar igen, han är ju så upptagen av ishockey så det är inte så ofta vi ses numer. Till lunch idag  gör jag sparrissoppa men till middag vet jag inte vad jag gör. Får väl kolla i frysen vad jag har.

Det blir nog ingen sport på TV i kväll. Har ingen koll på vad det är på TV. Blir nog boken jag ägnar mig åt. Den är så bra. Kan vara skönt att ha en TV-fri kväll också. Nu ska jag vara nyttig ett tag. Vi får höras i morgon igen efter melodikrysset. Ha det så bra! Hej då! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0