Inventering av verktyg

Kallt igen -26 grader nu på morgonen. Har inte ätit frukost än och jag känner mig lite nyvaken. Det första jag gjorde när jag vaknade var att leta små svampar. Jag menar svampar i skumgummi som man har när man trycker på tyg. Tova kommer på eftermiddagen och jag tänkte visa henne hur man trycker på tyg, om hon vill. Tänkte att hon kunde göra en duk till sin mormor som fyller år denna månad. Jag har hittat några svampar men ser att jag behöver fylla på mitt lager med verktyg. Bl a måste jag köpa nya blad till min syl som jag använder när jag skär ut mönster. Det blad som jag har är så slött. Skulle också behöva en ny träskiva som jag ska ha under när jag skär. Jag skulle också vilja ha ett gammaldags bakbord. Ni vet ett sånt där som man sätter på bordet när man ska baka. Men var får man tag på ett sånt? Har Kupan måntro? I gamla köksinredningar fanns det ju bakbord men det finns inte längre.

Så fick vi då en ny guldmedalj i går. Björn Ferm i skidskyttets jaktstafett. Bra gjort och oväntat. Så nu har Sverige två guld och jag hoppas på fler.

Ingen bok ännu och inte ett ord från säljaren. Kanske blir jag blåst? Fast jag tror inte att nån gör det för en sån struntsumma. Fast många bäckar små som det sägs.

Tur att det är löning på fredag för nu börjar maten tryta i kyl och skafferi. Det är tur att jag är liten i maten fast det kan man inte tro när man ser hur jag ser ut. Men det beror nog mer på att jag har så svårt att röra mig. Är ingen gymnast direkt men när benet har läkt börjar jag med baden igen. Ska bli så skönt.

Blir nog ingen utevistelse idag. Det är för kallt. Har börjat på en ny hundtröja. Det blev ju garn över och jag behöver nåt att göra. Det är ju inget avanserat mönster så det går bra att sticka när man ser på TV.

Nu ska jag göra frukost och sen ta fram nåt tyg som Tova kan använda till duk. Hon kan ju göra en prydnadskudde också. Jag har ju kvar babylakan, som jag köpt på Kupan, som jag kan använda.

Håll tummarna för Emil Jönsson och Hanna Falk i sprinten idag. Ikväll blir det att kolla det på TV och sen se vilka som åker ut av dansarna på femman.  Nu är det bara att återgå till vardagen och fortsätta med mitt sökande efter grejer. Vi hörs i morgon så hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0