GOD JUL

Då var det dan före dan. Steg upp vid sextiden. -20 grader, jag är inte förvånad. Sista bloggen före jul. Jag far till Luleå ikväll, Isabel hämtar mig efter jobbet. Förhoppningsvis far jag hem i morgon kväll. Jag brukar längta hem fort.

Idag ska jag göra legymsallad. Matte kommer på lunch redan kl.11. Han börjar visst jobba klockan 12. Jag gör bara julkorv med mos. Sen blir det en slappardag. Ska packa lite grann förstås. Medikament är väl de viktigaste.

Nu har vildavästern kommit till Boden. Igår bordade polisen en buss efter sökandet av rånare. Kom på bussen med dragna vapen till de andra passagerarnas förskräckelse. Tror dom blev räddare än rånarna dom tog. Tur att man inte kan åka buss längre. Undrar om den skjutglada polisen var med? Han som sköt hej vilt i Luleå och även mejade ner en älvsbybo, vid ett annat tillfälle. Verkar vara hans stil.

Mycket TV igår. Först "Emma" på tvåan och sen ettan och "Förlorade dottern". Senare såg jag reprisen och den sista delen av "Morden i Sandhamn". Nu ikväll vet jag inte om det blir nån TV.
 
Fin julklapp pensionärerna får med nästa års sänkning av pensionerna. Tack och lov drabbas bara dom med pensioner över 18000. Jag har inte ens det halva. Konstigt när man hör hur bra det går för Sverige ekonomiskt. Men pensionärerna ska betala välfärden samtidigt som skatterna sänks för övriga inkomsttagare. Bläh säger jag bara.

Nu lägger jag ner bloggandet för idag. Hoppas ni får en fin julafton! Vi hörs sen så hej då!

                                    
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0