Försöker vara possitiv

Sitter här med en kaffemugg och en limpmacka med räkost på. -8 grader nu, men det blir nog kallare för det var -5 för en timme sen. Hör på radion att tåget från Stockholm är 3 timmar sent. Ingen ovanlighet nu för tiden. Jag skulle aldrig välja tåget om jag skulle resa. Jag skulle inte orka sitta på ett tåg timme efter timme och sen kanske inte komma fram. Lyssnar nu på Rod Stewart som sjunger en gammal schlager från fyrtiotalet. Lamere, tror jag den heter. Är osäker på stavningen. Betyder" havet" tror jag. Vackert!

Matte ser jag inte till förrän på lördag. Han kom igår och åt middag. Fläskkorv, mos och broccoli. Jag tar det lugnt idag. Har massiv värk i mina fötter. Tror jag blir tokig snart. Har svårt att förflytta mig över golvet. Jag  dammsög igår och det var en pärs. Hur detta ska gå vet jag inte, hoppas värken går över snart. 

Såg skidskyttet från Östersund igår, gick ju bra för två av dom svenska tjejerna. Idag är det herrarnas tur. Bänkar mig kl.17.10 vi TV-n. På kvällen är det inget att se på TV. Kanske jag tittar lite på Robinson. Får se hur jag gör. Har en ny bok "Svart ros" skriven av Nora Roberts. Kanske den blir mitt kvällsnöje.

Har ni sett att skinnmössor är så populära nu igen. Hade tänkt sätta in en bild på en sån mössa med öronlappar, men fann ingen just nu. Roligt se att modet kommer tillbaka då och då. Minns att mina ungar hade såna mössor när det var modernt då. Varma är dom i alla fall.

Ja det var väl några ord från mig idag. Snart är det slut på denna vecka också. Och inget julstök blir gjort för mig. Ja det får väl bli som det blir. Vill helst krypa ner under filten och ligga där tills våren kommer.
Ha det nu bra så hör jag av mig i morgon. Hej då!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0