Det lackar mot jul

I morse klockan 7 började jag med julköttbullarna. Och nu är dom klara.  Tvärt emot vad det brukar vara så satte jag igång på morgonen, innan jag knappt var vaken. Nu har snöandet avtagit, så det bara kommer bara snö i smått. -9 grader är det så man kan säga att vädret är vintrigt bra. 

Igår efter sprutan knatade jag iväg till Ica. Jag höll inte på att ta mig fram pga snövädret. Var tvungen att ta färdtjänst tillbaka. Det är ju som om man skäms när man inte kan gå hem. Inte nog med att jag har ont i fötterna, vädrets makter ska sätt käppar i hjulet också. Eller det är snön som sätter sig där.

Såg en gammal film på tvåan igår kväll. "Den stora lögnen" heter den och var från 1959.  Lana Turner i huvudrollen. Roligt se en så gammal film. Innan dess såg jag Robinson som fortsätter i kväll. Fyran visar också en film som jag inte sett "Mission impossible 2". Kanske jag ser den, annars ser jag "Spartacus" på sexan.

Matte jobbar natt så han kommer och äter idag. Gör broccolisoppa med ost till lunch. Till middag gör jag lövbiffröra med pasta. Strimlar lövbiff och paprika. Steker det lite lätt, samt sätter till creme fraishe, och kryddar med salt och peppar. Kokar pasta som sen sättes i en form och slår på röran. Sätter in i ugnen 200 grader ca 15 minuter. Servera med en grönsallad gärna med strimlad rödlök och skivad gurka.

Om en vecka är det jul. Det enda jag nu ska göra innan dess är att lägga in sill. Det gör jag kanske på tisdag. Janssons ska jag också göra. En ska jag ha med mig till Isabel. Har gjort en lista på vad jag ska ha med mig dit. I helgen måste jag ta itu med städningen av lägenheten. Måste nog ha glasögonen på mig så jag ser skiten.

Nu ska jag träda in i duschen så jag får tvätta av mig köttbullslukten. Sen blir det soppkok, Emmerdale och stickning på ett par barnsockor i restgarn. Sockorna är lite flickiga. Kanske Isabels kompis dotter kan ha dom. Förra året hade jag en utlottning på ett par barnsockor, blå. Hör och häpna fick endast en kommentar som ville ha dom, så då skiter jag i detta i år.

Ha det så bra nu govänner. Vi hörs sen så hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0