Snorigt

Riksgränsen ha -2 grader. Här är det -26 grader, jag smäller av snart. Skulle fortfarande behöva handla på Ica, men det blev då inget igår. Efter VC direkt hem. Jag har mat för idag och i morgon jobbar Matte. Men i morgon måste jag ut. Men det löser sig väl. Idag kl.10 ska jag tvätta. Har inte så mycket tvätt men måste i alla fall tvätta.

Såg ni nån Lucia igår? Jag säg ett Luciatåg på TV ett på eftermiddagen. På kvällen såg jag "Våra vänners liv" och en film med Athony Hopkins och Emma Tompson. Jag har sett den förut för länge sen. En film där inget händer. Konstigt att det går göra film på ingenting. Men det finns ju liv där inget händer förståss. Ta mitt liv till exempel. Där händer ingenting. Känns skönt.

Till lunch idag gör jag en soppa med pasta och grönsaker som bas. Till middag steker jag upp fläskpannkaka. Så  enkelt det blir. På norrbottensradion hör man inget om Lulehockey nu för tiden. Undrar vad det är som hänt. Förut talade dom om Lulehockey i tid och otid. Samma folk som talade så nedlåtande om folk som inte kom från norrbotten. Bl a ölandsbon som har flyttat hit. Sånt är livet.

Ser fram emot när jag får veta om en ny lägenhet i Luleå. Hoppas jag får veta det i god tid för jag måste ju säga upp gamla lägenheten. Har inte råd att betala för två boenden. 

Idag blir det väl som alla andra dagar. Efter tvätten ser jag Emmerdale, äter och sen läser jag en stund. Blir säkert att ta en lur på sängen. Ikväll ser jag väl på TV, eventuellt "Veckans brott". Jag har inte börjat julpynta än. Vet inte om jag tar mig in till kartongen i källaren som innehåller julsaker. Det jag har nu är två tomtar över matbordet samt en ljusstakehäst på bordet. Ja, jag har ju en stjärna i fönstret också. Ska kolla idag när jag är i källaren om jag tar mig in dit.

Hoppas ni håller värmen inombords denna kalla vinter. Jag är lite snorig men det är inte så farligt. Vi hörs, så hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0