Fy för dun

Ännu en fredag. Jösses så fort tiden går. Kan ingen bromsa? Jag kan det då inte. Hur ska man hinna med allt man vill göra? I alla fall skiner solen idag. Det är ju alltid nåt uppiggande.

I dag ska jag ut efter lunch. Men innan dess ska jag dammsuga, vaska i duschrummet, duscha och göra lunch. Till lunch blir det minestronesoppa.

Måste komma ihåg att köpa textillim. Jag var ju ner i tvättstugan i går och tvättade några kuddar. Det tar ju ganska lång tid att torka kuddar i tumlaren. Man måste tumla dunkuddar och ha med en tennisboll i tumlaren.. Vad jag inte såg, var att en av kuddarna hade två små hål i tyget. Vad hände? Jo, jag fick massor med dun i tumlaren. Är mitt liv kantat med otur eller tur? Har nån städat dun? Det är inte det lättaste att få tag på alla dun som flyger kring när man ska fånga dom, med hand eller borste. Försökte med våt trasa också. Till sist fick jag rent i alla fall. Ni ska ju inte tro att jag skulle lämnat det till nästa tvättare. Många skulle gjort det. Efter att ha städat efter andra vill jag ingen så ont. Mera konstigt att det är nåt dun kvar i kudden.  Det är till kudden jag ska ha textillimmet. Ingen ide att laga med nål och tråd. Håller bäst med lim.

I kväll blir det nog att se friidrott på TV. Det är ju DN-galan med världens bästa. Det börjar kl.19 på TV2. Jag tycker dom är så duktiga, dom tävlande. Kul att se att dom gör allt dom kan. Om jag tänker på hur mycket arbete dom har gjort för att bli så bra, så tycker jag att det är dom väl unt att vinna. Sen har ju inte alla lika bra förutsättningar. Efter TV läser jag nog en stund. Och i morgon är det lördag med melodikrysset.

Nu ska jag avsluta detta. Livet består väl inte av att jag ska sitta och skriva blogg. Fastän det är trevligt. Kommer närmare er på nåt vis. Man är inte så ensam, så att säga. Min granne, Hilding, lider så mycket av sin ensamhet. Blev värre efter det han ramlade i lägenheten. Han kan inte gå ut så mycket som han gjorde förr. Jag har sagt att han ska komma till mig och fika, men han har bara kommit en gång, och då tvingade jag nästan honom.. Han vill inte störa. Jag förstår vad han menar, men om jag säger att han ska komma, så stör han inte. Jag tycker om att vara ensam, ja inte alltid, men för det mesta. Men jag har för det mesta nånting att göra. Min granne gör ingenting, mer än läser dagstidningen. Tråkigt!

Hoppas ni får en fin fredag. Vi hörs nog i morgon. Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0