Kände mig ensam med PRO

Hallå govänner! Mulet idag med, men inte lika mörkt som det var igår, då det kändes kallt som bara den. Fick min spruta på förmiddagen. Hoppas nu att jag får känna mig bättre.

For då på Forum för att äta surströmming. Kan säga att jag inte kände mig välkommen direkt. Och det är väl inte så underligt. Kände bara igen en människa bland alla. Men det gör väl inte mig nåt, men en annan sorts människa hade nog gått hem, direkt. Nu fanns det inte några filéer att äta, utan bara hela strömmingar. Och mina fingrar är inte rensande, om ni förstår vad jag menar. Så den tid som det tog för mig att filéa två strömmingar, hade alla ätit färdigt. Men det jag fick i mig, var gott. Sen var det kaffe och allsång. När dansen började gick jag. Nu har jag provat att vara med PRO, så då vet jag, att jag inte går dit nån mer gång. Passerade Konsum på vägen hem och köpte en Året Runt. Kändes skönt komma hem igen. Borta bra men hemma bäst. Vad det gäller föreningsliv, tror jag att jag håller mig till reumatikerna. När jag kommer ihåg hur pensionärer är på affären, så vet jag att jag inte passar ihop med dom. Men en erfarenhet rikare blev jag.

Avslutade kvällen med "Five days". Idag ska jag gå till fotvården. Men innan dess ska jag göra grönsakssoppa till lunch. Gott med varm soppa i lite kyligt väder. Blir det nån tid över idag, ska jag putsa mitt silver och sticka. Dom här små sockorna är så roliga att göra, pga storleken.

I morgon måste jag dammsuga och damma. Är det inte så kallt ute, så tar jag persiennerna också. Vill helst ha balkongdörren öppen, så att det rinner ner på balkongen. Dörrpersiennerna är mest skitiga.

Undrar vad jag ska göra till middag. Har ju kvar kålpudding. Kanske blir det så.

Ikväll ser jag Lasse Kronér på ettan. Hittar säkert nåt annat också att se på. I morgon är det melodikrysset igen. Jag som trodde att jag inte klarade av förra veckans, men kom ju på vad det skulle vara till slut. Det kan finnas lagrat i hjärnan, men har svårt för att ploppa upp när man behöver det. Så kan det vara.

Nu är det dags för dusch. Ha en bra fredag så hörs vi i morgon. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0